Blauw scherm met foutmelding blijft komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Als ik windows opstart krijg ik zodra mijn account geladen is een blauw scherm met allemaal tekst en daaronder een foutmelding. De enige mogelijkheid die ik heb is om de pc opnieuw op te starten. Na 5 keer blijft het scherm gewoon komen, ik kan dus niks met mijn pc.

Ik heb even een foto gemaakt van de foutmelding:

Weet iemand de oplossing?

Hoi,

Dat scherm komt niet voor niks.....
Heb je kort voor het eerste verschijnen ervan nieuwe soft- of hardware aangesloten, zo ja dan zou dit wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Is het software verwijder deze dan en zoek een alternatief.
Is het hardware verwijder deze dan ook en kijk of het blauwe scherm weg blijft.
In dit laatste geval moet je mogelijk de nieuwste (of andere) drivers downloaden.
Installeer teslotte CCleaner en schoon e.e.a. op en voor een schijfcontrolle uit.

Suc6.

Ik heb even in de veilige modus opgestart en vervolgens een systeemherstel gedaan.

Nu is alles weer goed, het enige wat ik gedaan heb ik gister de windows update uitgevoerd, kan het hier aan liggen?

Ik heb even in de veilige modus opgestart en vervolgens een systeemherstel gedaan.

Oke....

Nu is alles weer goed, het enige wat ik gedaan heb ik gister de windows update uitgevoerd, kan het hier aan liggen?

Zou kunnen dat deze update een conflict veroorzaakt met het een of ander....
Kijk het nog even aan, komt het bewuste BSOD weer terug verwijder dan de mog. verantwoordelijke update.

Suc6.

Ik heb de update niet geïnstalleerd, maar ik krijg op willekeurige momenten steeds weer die foutmelding!

Het is nogal vervelend op steeds een systeem herstel te doen, zijn er nog andere oplossingen?

Oke bedankt.

Ik heb memtest gedownload en dat ga ik zo proberen.

Dat programma om de harde schijf te testen is niet gelukt, dat kan ik nergens downloaden!
Ik heb een samsung harde schijf, en het programma dat ik moet hebben heet samsung disk diagnose. Misschien weet jij waar ik dat vandaan kan halen?

edit: memtest kan ik ook niet gebruiken omdat ik geen floppydisk in mijn computer heb, en als ik memtest opstart moet je een floppy in je floppydisk doen...

edit2: ik heb een andere memtest gedownload, en die werkte wel. Ik heb het een half uur laten draaien, tot 150% ongeveer, en er zijn geen foutmeldingen gekomen.

Dus nu moet ik nog een programma hebben om mijn harde schijf te controleren. Deze schijf heb ik:

Samsung Spinpoint 250 gb.

Laatst bewerkt:
Het probleem is nog steeds niet opgelost. De laatste tijd zet ik de computer steeds op standby en staat hij dus eingelijk 24/7 aan. Is dit slecht?

Want als ik hem uitzet, of zelfs opnieuw opstart krijg ik wéér dat scherm! En dan krijg ik em dus niet weer aan de praat, ik doe dan het volgende:

- veilige modus
- systeem herstel na een hele tijd terug
- dan startie op met de melding dat de systeemherstel níet gelukt is
- het scherm blijft dan weg, maar het probleem is dus nog niet verholpen

kijk eens naar de instellingen van het wisselbestand (pagefile)

zet dit op automatisch ipv. een vaste waarde

deze computer/eigenschappen/geavanceerd.

Sorry hoor, dat is juist de oorzaak van een gefragmenteerde pagefile, dat krijg je niet bij eentje met een vaste waarde.:confused:

helpt helemaal niks, ik kreeg weer dezelfde foutmelding.. gelukkig heb ik em weer aan de praat gekregen

(veilige modus, systeemherstel na 10 augustus - mislukt - en nu doetie het)

maar 100% zeker dat als ik em nu opnieuw opstart ik weer dezelfde foutmelding krijg

je hebt gelijk lange pier.

vaste waarde instellen dus.

1.5 x het interne geheugen is aanbevolen

Hier vind je info erover.

Overigens dien je eerst het wisselbestand op 0 te zetten, de minimale en maximale waarden dus, en voor instellen kiezen, opnieuw opstarten, en dan dat wisselbestand op een vaste waarde zetten, bij intern geheugen vanaf 2 gig. laat je hem op 0 staan, dan heb je hem helemaal niet nodig, hoe minder intern geheygen, hoe groter hij dient te zijn.

Ik heb een comp met maar 512mb intern en een wisselbestand van 500mb, en draait prima met de registeraanpassing die in die link staat.

Maar of deze optie het probleem zal oplossen, dat zal moeten blijken.

Ik heb de link gevolgd, de registeraanpassing had ik al, de waarde stond op 0, daar heb ik 1 van gemaakt.

Vervolgens het wisselbestand in de map D: gezet en minimaal en maximaal op 250 gezet.

Opnieuw opgestart en...

tot zo ver geen foutmelding! Dus het lijkt goed te gaan!

Heel erg bedankt!

Even weer een update.

Het is nog steeds niet goed!

Ik kan de computer gewoon niet normaal opstarten, ik krijg nu ook allemaal meldingen dat de beveiliging van de pc niet optimaal is. Logisch, want de windows updates worden niet goed geinstalleerd omdat ik de pc nooit opnieuw opstart. Hij staat nu al zo'n 2 maanden de hele dag aan ('s nachts in de stand-by).

Ben nu helemaal zat van dit gedoe, weet iemand een soort computerdokter die bij je thuis komt? En wat kost dat ongeveer?

Bij mij lijkt dit nu opgelost

Ik heb maandenlang problemen gehad met BSOD, met een paar verschillende stop - meldingen. Nu lijkt het eindelijk opgelost door handmatig allerlei NVidia rommel weg te gooien.

Eert maandenlang van alles geprobeerd, nieuw geheugen gekocht, updates van XP en software, register schoonmaken, betere koeling in mijn PC plaatsen, schijven opruimen en defraggen, PC kast stofvrij maken, temperatuur van het systeem controleren, anti virus van Kaspersky gebruiken etc. etc.

XP bleef crashen en ik begon te denken aan vervanging van de harde schijf, of de hele PC ..... tot op een dag het stuur - programma van de NVidia grafische kaart vanzelf niet meer werkte, ook niet na opnieuw opstarten. (Ik heb een half jaar geleden een nieuwe kaart geplaatst). Geen idee hoe dit komt, maar dit bleek een geluk bij een ongeluk.

Ik besloot om de laatste versie van NVidia Forceware weer te de-installeren via XP --> Config. Ik had al twee keer eerder die Nvidia zooi verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, tenminste dat dacht ik. XP bleef crashen.

En nu komt het: er stonden NA de standaard de - installatie, nog ruim 300 NVidia bestanden op mijn C-schijf. Dit was allerlei NVidia troep van jaren oud, allerlei producten en versies door elkaar.

Ik heb alles wat begon met 'nv*' van mijn C-schijf gedonderd (ik heb wel eerst een back-up van mijn systeem gemaakt naar mijn D-schijf). Daarna weer de laatste versie van de NVidia stuurprogramma's geïnstalleerd.

Resultaat:
  1. XP stabiel, nu al dagenlang (nou ja, geen zware crashes of BSOD meer)
  2. Veel beter beeld, dus mijn nieuwe grafische kaart blijkt NU pas goed te werken
  3. Vele MB's aan rommel van mijn C-schijf opgeruimd

Met dank aan de oenen bij NVidia en / of Microsoft. Dit geldt vast ook voor andere leveranciers. Adobe, Sun Java en vele anderen hebben er een handje van om allerlei rommel achter te laten op je systeem.

Ik ga eens kijken voor een nóg beter de-installatie middel die dit systematisch uitvoert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan