Blauw scherm met foutmelding op notebook

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mas80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mas80

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Ik weet niet of dit het juiste subforum is, anders mag dit topic uiteraard verplaatst worden...
Gisteren heb ik op mijn op mijn notebook AVG virusscan met een cd geïnstalleerd. Tenminste, dat was de bedoeling want ineens kreeg ik een blauw scherm te zien en sindsdien krijg ik 'm niet meer aan de praat:*bij opstarten alleen maar een zwart scherm. *Tijdens de AVG installatie sprong het scherm ineens op blauw met de volgende melding:
"Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen.*
Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt:
DRIVER-UNLOADED-WITHOUT-CANCELLING-PENDING-OPERATIONS"
Technische informatie:
STOP: 0x000000CE (0xA88274C2, 0x00000000, 0xA88274C2, 0x00000000)
Heeft iemand enig idee of hier wat aan te doen is of is het einde verhaal?

Hoi,

Welkom op Helpmij.Nl

Welke os draai je want ik denk zo dat het daar beter thuis hoort dan kan ik hem verplaatsen

Via F8 opstarten wil niet? als het wel wil, laatste configuratie die werkte gebruiken of een systeeemherstel doen in veilige modus.

Bedankt voor de reacties!
Hij draait op Windows xp. Met f8 opstarten is me nog niet gelukt, tenminste, na 20 minuten is het scherm nog steeds zwart. Of duurt op deze manier opstarten langer?

Stond er nog iets van Norton/Symantec op toen je AVG ging installeren?

Je zou met een XP sp3 cd een repairinstallatie uit kunnen voeren.

Tijdens de installatie van AVG kreeg ik de melding dat de installatie niet door kon gaan omdat Norton aan stond. Ik heb Norton toen gedeinstalleerd en kon daarna door met de AVG installatie. Wellicht is die deinstallatie niet voltooid o.i.d. want een paar minuten later kwam dat blauwe scherm.
Is zo'n cd gewoon bij de computerzaak verkrijgbaar?

Tegen betaling is alles verkrijgbaar.:cool:

Weet niet of het een merk pc met voorgeinstalleerde XP is, zo ja dan zou je miss die ergens kunnen lenen van dezelfde uitvoering, een XP SP3 oem home of pro, weet niet welke je hebt.

Denkelijk is de VGA driver kaduuk gegaan, kom je via F8 nog ergens op uit? of kom je niet eens zo ver.

Tegen betaling is alles verkrijgbaar.:cool:

Weet niet of het een merk pc met voorgeinstalleerde XP is, zo ja dan zou je miss die ergens kunnen lenen van dezelfde uitvoering, een XP SP3 oem home of pro, weet niet welke je hebt.

Denkelijk is de VGA driver kaduuk gegaan, kom je via F8 nog ergens op uit? of kom je niet eens zo ver.

Ik weet niet waarom, maar via F8 lukt nu tot mijn verbazing wél!
Heb nu opgestart in de laatste configuratie en heb nu in ieder geval beeld. Kan ik doorgaan met de AVG installatie of kan ik daar beter van af blijven?
Dit topic heeft trouwens enige voorgeschiedenis: we zijn tijdelijk afgesloten geweest van internet door Telfort omdat er een een ernstig beveilingsprobleem was geconstateerd. Het ging om een rootkit virus, in dit geval om een torpig/mebroot besmetting. Zij raadden ons aan te scannen met tdsskiller en de zaken met de term Sinowal te verwijderen. Hier werden er drie van gevonden op de notebook. Daarna op hun aanraden gescand met malwarebytes en 29 gevaarlijke bestanden verwijderd. Volgens Telfort is het hiermee opgelost, ben daar zelf niet zo zeker van dus daar komt nog een topic over.

Wij zijn zo naïef geweest nooit echt een goede, up to date virusscanner te gebruiken (een wijze les!), vandaar dus nu de installatie van AVG.

Welkom op Helpmij..:thumb:

Topic verplaatst van Hardware-Beeldscherm/LCD/TFT ---> Besturingssystemen-Windows XP (MCE).

Succes met je vraag.

Het probleem "blauw scherm met foutmelding" is verholpen, de notebook start weer op. Dank voor de hulp, topic mag gesloten worden:thumb:
Notebook werkt nog niet naar behoren maar daar open ik een ander topic over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan