blauw scherm na afspelen video

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
684
Hoi,

Ik heb sinds een aantal dagen het volgende probleem:

Wanneer ik een video afspeel (maak niet uit welk formaat of met welke speler) dan loopt de pc vast. Ik krijg een blauw scherm met bovenaan IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Vervolgens staat er dat ik mijn pc opnieuw moet opstarten om het probleem te verhelpen, mocht dat niet lukken dan zegt hij dat er mogelijk software of hardware niet juist is geinstalleerd en ik het mogelijk opnieuw moet installeren. Om hardware uit te schakelen moet ik het fysieke cache ook uitschakelen bla bla in de BIOS.

Dan een heel verhaal dat je F8 moet drukken om in de bios te komen en onderaan staat er nog iets van: Lade Fysieke dump.. Done

Neem contact op met de technische dients voor meer hulp.

Kortom een hele lap tekst, helaas kan ik geen printscreen maken omdat mijn pc vastloopt en die moet ik opnieuw opstarten.

Wie weet wat het probleem is? Altijd deed alles het prima en nu krijg ik deze melding. Overigens gebeurt het ook weleens als ik een spel opstart en ik moet zeggen.. wanneer me pc net opgestart is en ik start dan een video dan komt de foutmelding niet. Wel wanneer ik dus al even op me pc heb gewerkt. Heel raar maar dat als toevoeging.

Iemand die weet wat het probleem is?
 
Als je die melding krijgt dien je altijd erbij te vermelden in de vraag.

De STOP codes, die is een lange reeks getallen
Vaak staat er ook nog een bestandsnaam bij eronder.

Zonder deze gegevens is het niet te doen om een antwoord te geven aangezien de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL heel veel voorkomt en vele oorzaken heeft.
 
Ik zal eens kijken wanneer ik thuis ben, dit was het enige wat ik kon zien. Misschien helemaal onderaan want de laatste letters kwamen ook niet helemaal over...
 
De volgende melding geeft hij:

A problem has been detected and windwos has been shut down to prevent damage to your computer.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

If this is the first time you've seen this stop error screen restart your computer, If this screen appears again, follow these steps:

check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software, Disable BIOS memory option such as caching and shadowing.
If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select safe mode.

Technical Information:

***STOP: 0x0000000A (0x00000016, 0x0000001C, 0x00000000, 0x804FA11E)

Beginning dump of physical memory.
Physical memory dump completed.

Contact your system administrator or technical support group for further assistance
 
Onder de stopcodes wordt ook een bestandnaam vermeld. Die is ook nodig voor een mogelijk oplossing.

Dit soort fouten zijn zeer lastig op te lossen aangezien er er zoveel oorzaken voor kunnen zijn.

Check nog even of je de bestandsnaam ziet

Op onderstaande webiste kun je een plaatje zien en zie je onder de stopcode ook een bestandsnaam staan. Klik op het plaatje voor een groter plaatje.

Als je het artikel lees zul je ook direct zien waarom dit lastige problemen zijn. Maar met de bestandsnaam erbij kunnen we mogelijk iets vinden

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan