blauw scherm na bijplaatsen van reepje ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank11

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
hey iedereen!
ik heb een probleem die al een tijdje aansleept, waar ik al vele uren zoekwerk heb zitten voordoen en die nog steeds nie opgelost geraakt.
het probleem is als volgt.
een maand of zes geleden heb ik een nieuw moederbord, processor en ram geheugen aangeschaft. (een k8n - e deluxe van asus, een amd 64 3400 en 1 reepje ram van GEIL pc 3200 512mb)
hiermee een maand of drie gedaan en geen enkel probleem. een maand of twee geleden heb ik er een extra reepje ram bijgestoken, exact hetzelfde. dus ook een GEIL pc 3200 512mb.
sindsdien krijg ik zo geregeld eens een blauw scherm.
wat heb ik nu al geprobeerd.
-windows herinstallt
-bios upgedate
-driverkes van moederbord upgedate
-alle andere hardware (zoals printer enzo) afgekoppeld
-geheugen getest met memtest een uur of 5
-heeeeeeel wat opzoekwerk via google
-reepjes ram verstoken van dimm sloten
wat opmerkelijk is: als ik een van de twee reepjes insteek geeft het geen probs. dus volgens mij kan het nie aan het tweede reepje ram liggen, want apart geeft het geen problemen.
iemand een idee wat ik nog kan proberen? of moet ik concluderen dat mijn moederbord niet zo goed weg kan met twee reepjes van 512mb?

na alles wat je al geprobeerd hebt lijkt het mij
inderdaad een fout op je mobo.
Ik zou nu je nu mogelijk nog garantie hebt, je mobo terug brengen naar de dealer eventueel samen met je geheugen en hier het probleem voorleggen.
Mogelijk kan je dealer het probleem oplossen.
Het kan ook zijn dat je met een ander merk geheugen geen problemen hebt. Dit zou je eventueel ook bij je dealer kunnen laten testen (bv. 1 x 1024 mb geheugen)

Het kan zelfs een bios instelling zijn, of een jumper setting.
Zijn de 2 bankjes exact eender? Zelfde merk, zelfde snelheid?
En zelfs zelfde merk chip?

Ik heb dit grapje zelf ook eens gehad, zelfde merk bankje, net zoveel Mb's, ander merk chip, grote problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan