blauw scherm na installeeren nieuwe windows IROL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Status
Niet open voor verdere reacties.

autotrein

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
hey, ik heb een groot probleem
ik krijg na het opnieuw installeren van men windows een blauw scherm
Er is een probleem gevonden.
Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
IROL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurrprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie.
Vervang zonodig de beeldschermadapter.
Raadpleeg de hardwareleverancier voor den eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheuge

Techniche informatie:

***stop: 0x0000000a (0x0000000c,0x000000ff,0x00000000,0x804e8a1b)

hij gaat ook nit verder dan dit en met veilige modus komt ook dat blauwe scherm, ik dacht aan opnieuw installeren(weer) maar ik zou me god niet weten hoe.

weten iemand van jullie misschien een oplossing??
alvast bedankt

IROL_NOT_LESS_OR_EQUAL
[...]
***stop: 0x0000000a (0x0000000c,0x000000ff,0x00000000,0x804e8a1b)

De 0x000000c melding betekent dat iets op een incorrecte geheugenplaats wordt geschreven.
Kijk dus volgende zaken na:
1. Geheugen dat kapot kan zijn. Test het geheugen intensief (bijv. met memtest86)
2. Een bekraste installatie-cd
3. Een foutief gekopieerde installatie-cd
4. Een installatie-cd met daarin drivers geïntegreerd die niet goed werken of niet horen bij het besturingssysteem dat je probeert te installeren.

Enkele artikelen die je informatie kunnen verschaffen over je probleem:
http://support.microsoft.com/kb/314063/nl
http://support.microsoft.com/kb/324720/nl

Succes,

Tijs.

1. Geheugen dat kapot kan zijn. Test het geheugen intensief (bijv. met memtest86)
2. Een bekraste installatie-cd
3. Een foutief gekopieerde installatie-cd
4. Een installatie-cd met daarin drivers geïntegreerd die niet goed werken of niet horen bij het besturingssysteem dat je probeert te installeren.

met geheugen bedoel je dan geheugenkaart?
ik heb naar de cd gekeken en die is gewoon prachtig zonder krassen
foutief of niet foutief ik kan nu niets met men computer
ik weet niet hoe ik er achterkom of er geintegreerde drivers op de instal cd staan

Als het een gewone XP cd betreft, dan zullen daar geen 'foute' drivers op staan. Is het een gejatte versie, dan zou ik daar niet aan beginnen.
Wat je kunt doen is m.b.v. een originele XP cd alvast SP3 laten integreren in een gebrande nieuwe XP. Dan hoef je SP3 ook niet meer te installeren na afloop, en zijn de meeste 'fouten' al uit XP. Dat kan m.b.v. nLite i.c.m. SP3 voor XP

Met geheugen bedoel ik de reepjes intern geheugen die in je computer zitten. Die kun je testen met Memtest86
Voor Memtest86 moet je een zelf-startende CD bouwen door het .zip bestand uit te pakken, en de ingesloten .iso branden met (bijv.) ImgBurn. Opstarten vanaf die gebrande cd, en je geheugen laten testen voor gedurende runs.

Succes,

Tijs.

er is dan nog een probleem: als ik die cd gemaakt heb dan zal mijn comptuter hem niet zien want hij gaat niet verder ofzo, hijblijft haken op een blauw scherm, hij ziet trouwens ook mijn xp cd's niet enz

Dat blauwe scherm krijg je alleen als je Windows probeert op te starten. Die memtest86 cd moet van start gaan vóórdat er van de harddisk wordt opgestart.

Nu vertel je dat je ook niet kunt opstarten van cd's?? Hoe heb je XP dan op je systeem geïnstalleerd? Kijk eens in de BIOS van je pc na of daar wél je CD/DVD speler wordt herkend. Raadpleeg voor toegang tot je BIOS en wat je daar allemaal kunt doen/testen het boekje van je moederbord.

Als ik zo alles bij elkaar optel zou ik het idee krijgen dat je moederbord kapot is, maar laten we eerst afwachten wat de BIOS vertelt.
Ondertussen zou het ook van belang kunnen zijn of je andere hardware hebt (bij-)geïnstalleerd (zoals extra geheugen, extra harde schijf), verandering van kabels naar je harddisk/dvd, jumpers omgezet op harddisk en/of DVD etc.

Tijs.

Zorg dat eerst je dvd-station opstart, daarna pas je harde schijf.
Dit kan je instellen in het bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan