Blauw scherm na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Felix32

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Berichten
18
Beste mensen,

Behoolijk wat fora afgezocht al met de kreet 'blauw scherm na opstarten'. Helaas, ik heb dat ook. Probleem is alleen dat er niks in staat, scherm is gewoon egaal blauw en computer start niet verder op. In veilige modus geprobeerd op te starten, maar ook dan loopt hij even later vast in een zwart scherm.

Heeft iemand een tip hoe dit aan te pakken ??

Dank voor jullie hulp.

Felix
 
wow gwoon egaal blauw dus geen tekst er op :O?
welkom op helpmij
 
Dank voor je snelle reactie !

Ja inderdaad egaal blauw. In het begin zie je nog wel windows xp in beeld verschijnen, maar zodra hij dan normaal naar je desktop springt wordt het blauw en blijft het zo

Felix
 
bios is neem ik aan F8 toets...ja kom ik binnen en opstarten in veilige modus geprobeerd, maar ook dan loopt hij even later vast in een zwart scherm
 
Hoi Felix,

Hoor je tijdens het opstarten nog vreemde of rare piepjes die je normaal niet hoort?

Kan je de pc wel opstarten vanaf een windows xp cd?

als dit kan probeer dan eens de herstelconsole op te starten vanaf de cd en voer een fixboot uit.

Stel in de bios in dat er opgestart moet worden vanaf cd (boot order)

Druk op een toets tijdens het opstarten als hier om gevraagd wordt.

zodra je een scherm krijgt van windows druk je op R (repareren)

typ in de herstelconsole sfc /scannow en druk op enter.

Als het probleem hier zit dan probeert windows het zelf te repareren. als de computer daarna nog niet opstart ga je weer naar de herstelconsole.

typ nu fixboot en druk weer op enter.
 
Beste mensen !

Allereerst geweldig dat jullie mee willen denken !!! DANK hiervoor !!

Hoe doe ik een geheugen test ?? Openschroeven en nieuw geheugen erin ??

Windows XP CD heb ik niet hier...dus daar kom ik ook niet veel verder mee...

Groetjes,

Felix
 
je kan een geheugentest doen met bijvoorbeeld de Ultimate boot cd die is te downloaden op de volgende link

link

deze cd brand je en start je op. Hier kan je verschillende tests doen waaronder dus ook de geheugentest
 
OK. Memtest erover laten gaan "no errors found !"

Wat nu ???

Dank !!
 
Toch maar even op zoek naar een windows xp cd, je kan daar best veel mee.

Anders proberen in veilige modus op te starten en dan te kiezen voor veilige modus met opdrachtregel. misschien dat je daar wel in komt en dan alsnog de sfc /scannow en de fixboot proberen
 
ik had dit ook met vista en dan zag ik alleen mn muis en een (donker)blauw scherm

je moet gewoon wachten of taakbeheer starten en explorer starten

bij mij ging het vanzelf weer weg ;)
 
beste iedereen!

Als starter van deze vraag ook het antwoord......windows was vast gelopen, Een goed vriend van mij heeft erna gekeken en zag meteen dat het niet hier ging 'befaamde blauwe scherm'. Opnieuw windows installeren en klaar......alles doet het weer.

Dank voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan