blauw scherm (ntfs.sys)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Umpie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik krijg elke keer een blauw scherm. Vervolgens moet ik mijn computer opnieuw opstarten. In het blauwe scherm staat:

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: Ntfs.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe Windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching en het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP : 0x00000050 (0x900A7870, 0x00000001, 0xF84067DF, 0x00000000)

*** Ntfs.sys – address F84067DF base at F83E1000, Datestamp 3d6de5c1

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp

Soms verschinen er ook andere cijfers bij STOP, maar dan is de rest hetzelfde. Een andere keer zag ik:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om Schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Contoleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zonodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP : 0x0000008E (0xC000000005, 0xBF877D7C, 0xF0F41BD4, 0x00000000)

*** win3lk.sys – address BF877D7C base at BF800000, Datestamp 3f73195d

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp

Het gebeurt volkomen willekeurig. Soms gebeurt het helemaal niet en soms gebeurt het 7x achter elkaar. Ik heb de computer al heel vaak geformatteerd, maar het gebeurt nog steeds. Als ik nog niets heb geïnstalleerd, gebeurt er niets. Het begint pas als ik internet (zonnet) installeer. En ik heb ook voldoende schijfruimte (75 GB).

Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik heel erg blij zijn. Alvast bedankt.

Ik heb op internet gezocht en heb gevonden dat het waarschijnlijk aan hardware ligt en ik heb bij eventviewer gekeken en daar stonden twee soorten fouten. Ik begreep ze alleen niet. Een had de bron 'acpi' en de andere bron was 'System Error'. Wat moet ik nu doen?

Kan niemand mij helpen? Ik heb gehoord dat het ook een virus kan zijn. Blaster ofzo. En mijn computer is oud en norton kan niet de goede updates krijgen en detecteert daarom het virus niet. Ik zou van iemand anders de updates moeten krijgen, de computer formatteren en norton met de updates installeren. Zou dit kunnen kloppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan