Blauw scherm ongeveer iedere maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

nibbie1998

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2014
Hallo,

Sinds december 2014 heb ik iedere maand wel eens gehad dat mijn computer bleef vastlopen en dat er een blauw scherm kwam. Na het blauw scherm starte mijn pc wel weer automatisch op. De leeftijd is 7/8 jaar misschien kan dit ermee te maken hebben. Graag zou ik willen weten waar dit door komt! :thumb:

Details:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 00000000
BCP2: 00000002
BCP3: 00000000
BCP4: 8ACB2B13
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\022815-23914-01.dmp
C:\Users\R....\AppData\Local\Temp\WER-43165-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Alvast bedankt!

Belangrijk is wat het blauwe scherm aan code geeft. Zet eerst automatisch herstarten eens uit, zodat het scherm blijft staan.
Dat doe je via
Dan zul je zien dat je codes te zien krijgt, echter kan ik je vertellen dat het vaak hardware gerelateerde problemen zijn.

1. Klik op Start / Configuratiescherm.

2. Kies voor Prestaties en onderhoud / Systeem.

3. Klik op het tabblad Geavanceerd en daarna op de knop Instellingen bij Opstart en herstelinstellingen.

4. Ga naar het kopje Systeemfouten en verwijder het vinkje bij De computer automatisch opnieuw opstarten.

5. Klik op OK.

Nu zal je pc na een crash niet meer automatosch herstarten en blijft het blauwe scherm staan.
Dan graag de code (lijkt op 0x00000001 APC_INDEX_MISMATCH) hier even neerzetten of gelijk deze code in google zetten.

geen idee waarom ik de onlineprivacyverklaring moet lezen als ik je wil helpen met een probleem. ;)

Oké bedankt! Ik denk dat het nog wel een maandje duurt voordat ik een BSOD krijg. Moet ik dan een nieuwe post maken of moet ik het hier plaatsen?

Nee, dat kan je dan gewoon hier doen; dan houden we het allemaal bij elkaar. ;)

Pak in en upload ergens C:\Windows\Minidump\022815-23914-01.dmp
Misschien kunnen we er wat uithalen.
Tijs.

Ik vraag om de dump zelf, niet om foto's... :rolleyes:

Tijs.

Even een vraag:
Is het in slaap-/sluimerstand zetten van de computer danwel het uit die status halen van de computer een omstandigheid die er mogelijk mee te maken heeft? Oftewel: Gebeurt het probleem 'zomaar' tijdens gebruik of als je de computer in slaap/sluimerstand wilt gaan zetten of de computer daar uit haalt?
En gebruik je Firewire apparatuur (bijv. voor scanner etc.)? NB: Firewire is wat anders dan Bluetooth en ook wat anders dan USB.

Tijs.

Ik heb de vorige posting nog wat uitgebreid (2 hotfixes ipv. 1) en verder heb ik nog wel een tip voor je:
a. Start -> Zoeken en uitvoeren ... -> cmd.exe -> rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Daarna de pc herstarten.
b. Bijwerken van je netwerkadapters-drivers:
Ik herken alleen een bedrade netwerkkaart, dat zal wel de Intel Pro/1000 MT zijn. Daarvan kun je drivers downloaden vanaf deze link, onder Discontinued Products. [Rechtstreekse link naar de driver-pagina: deze]
Als ik het zo zie moet je de Windows meegeleverde drivers gebruiken voor Windows 7, dus in Apparaatbeheer rechtsklikken op je Intel bedrade adapter en kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken" en dan laten zoeken op Internet. Mogelijk levert dat dan een nieuwere driver op.

Tijs

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Ik heb geprobeerd om de hotfixes te installeren, maar er stond dat deze hotfixes niet geldig waren voor deze computer?! :rolleyes:
Ook had ik via apparaatbeheer geprobeerd om de netwerkadapter drivers te updaten. Ook waren deze drivers al up-to-date.

Wat nu? :-)

Optie a. van mijn vorige posting kan nog.

Je hebt dus geen wifi, maar alleen bedrade verbinding?
Tijs.

Sorry, dat heb ik al wel gedaan maar dat ben ik vergeten te posten. Ik heb inderdaad geen Wi-Fi ik heb alleen bedraad internet.

Dan maar afwachten of het wat geholpen heeft.

Tijs.

Hallo daar ben ik weer! Nu heeft een ander raar probleem zich voort gedaan!

Vandaag zat ik gewoon wat te internetten, en er was niets aan de hand. Maar toen daarna ging
het mis, ik ging avondeten en zoals altijd gaat mijn pc dan in stand-by modus.

Ik had mijn eten op en ging terug naar mijn pc. Ik drukte zoals altijd op een toets op mijn toetsenbord,
want dan ontwaakt mijn pc uit stand-by modus. Ik bleef maar drukken en hij startte maar niet op.

Toen bedacht ik bij mezelf, als ik hem niet opgestart krijg, dan moet ik hem maar handmatig uitzetten
door de stekker uit het stopcontact te halen. Toen probeerde ik hem aan te zetten, en toen gingen de
fans maar door blijven draaien en er kwam niet het normale piepje en ook had ik geen beeld.

Maar wat er toen gebeurde was heel vreemd. Ik had de pc dus uit het stopcontact gehaald en had hem even
30 minuten laten "rusten" zonder stroom. Daarna probeerde ik de pc op te starten en startte hij op met de
programma's die ik nog open had staan toen ik ging eten?!?!?

Graag zou ik hier een verklaring voor willen krijgen. Werkt er iets niet meer goed? Voeding werkt niet optimaal?
Moederbord kapot?

Robin

Sluimerstand overleeft stroomstoringen omdat de inhoud van het geheugen ook op de harddisk wordt opgeslagen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan