Blauw scherm op me laptop (foutcode)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy en damy

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Beste lezers,

Ik heb een groot probleem, me laptop geeft bij het aanzetten een blauw scherm met een foutcode.

Ik draai onder Windows XP, ik ben erg benieuwd waar dit aan ligt? wat kan ik er aandoen? ik las op internet dat het met de videokaart te maken had ofzo?

Graag duidelijke omschrijving hoe dit op te lossen is.

Alvast vriendelijk bedankt!

Gr,
Jordy

De stekker omgekeerd in het stopcontact doen wil nog wel eens helpen.

Klinkt eigenlijk als een bsod. Kan je de specifice foutcode geven? Daarop googlenen werkt ook al! Voor als je belangrijke bestanden op je pc hebt:
Surf naar (op een werkende pc (oh duhh...:P)) naar www.hirensbootcd.org/download en scroll iets naar onder om vervolgens in het apparte kader hirensboot cd (versie 13.0) te downloaden. Eenmaal binnengehaald? Download het op een cdtje en start daarvan op;)! Er zit als het goed is een soort verkenner in die je op weg helpt om je bestanden te redden;)

P.s.: @gast0225: Je kan ook het stopcontact omdraaien:P:D

0xC0000005 dit is de fout code, tja ik hoef de bestanden niet zo zeer te redden maar ik wil graag dat me computer (laptop) weer goed functioneert.

Je begrijpt nu toch hoop ik dat ik grote onzin schreef?
Jij schrijft echter geen onzin, maar onduidelijk.............
BDOD's komen in 99% van de gevallen niet 'zomaar'. Er is altijd wel een gebeurtenis aan voorafgegaan:
- een hardware verandering,
- een software verandering.

Vraag jezelf af wát er aan het systeem is veranderd sinds het probleem zich voor het eerst voordeed en je hebt de helft van de oplossing al bereikt.

Laatst bewerkt:
Kies dan voor de meest effectieve oplossing en da's systeemherstel naar een datum van voor het probleem zich voor het eerst voordeed.

En hoe kan ik systeem herstel doen als ik niet verder kom dan het Windows opstart scherm????

Ben hem nu aan het installeren (windows sp2) maar nu vraagt hij om een product code (key) van 25 cijfers en letters.

Onderop de laptop staat er zo'n code maar die werkt niet, iemand een oplossing voor mij?

Als je éérst de veilige modus had geprobeerd, dan had je jezelf wellicht een heleboel moeite kunnen besparen. Mogelijk kan dat nog steeds want als je de productcode moet invoeren, is er nog niets geïnstalleerd. Breek de installatie af en probeer de veilige modus.

Mod edit

@Riess:Je bericht verwijderd.Uit een topic blijven als je niets toevoegd tot een oplossing.

Laatst bewerkt:
@ Frank,

Jammer dat je de komische berichten van je Tera Honourable Senior Member wel laat staan waar ik op reageer.

Die laat ik staan omdat gast0225 daarmee aangeef dat er geen hulp geboden kan worden zonder verdere info van de ts'r.En gast0225 komt daar dus in een vervolgpost op terug richting TS'r.En biedt dus hulp aan TS'r.Jou bericht is niet aan TS'r gericht.

(verder zie ik ook wel humor van in hoor van je opmerking:D)

Hier laten we het verder bij.

Back on topic.

Heb je toevallig niet gescand met Uniblue DriverMax en de driver van NVIDIA geinstalleerd? Deze aantrekkelijke spyware kan je systeem en gegevens onherstelbaar beschadigen! Reinstall is de oplossing om er zeker van te zijn dat het virus weg is.

Wat dacht je van je computer herstellen naar fabrieksinstellingen? Dan moet je (verschilt per fabrikant) bijvoorbeeld wanneer je laptop net opstart alsmaar ctrl 10 of alt f11 drukken. Dat had zo'n mannetje van Packard Bell verteld toen mijn oude laptop kapot was en het werkte. (Als de fout in je hardware zit dan is dit bericht nutteloos voor je)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan