Blauw scherm - pc start helemaal niet meer op???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkbreed

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hallo allemaal!
Ik zit met een probleem.
Ik heb hier de pc van een vriendin staan en krijg bij het opstarten elke keer een blauw scherm met daarop de volgende foutmelding....

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik had op het net al eens gezocht met deze foutmelding als zoekopdracht en kreeg toen te horen dat het werkgeheugen óf mischien zelfs de CPU stuk zou kunnen zijn.
Ik heb toen dus eerst maar eens een nieuwe RAM geplaatst.
Maar wat ik ook probeer....ik krijg nog steeds dat blauwe scherm te zien....maar dán met de foutmelding...

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik ben toen over gegaan op FORMAT C: en wilde dus alles weer opnieuw instaleren (WinXP servicepack 2) maar nadat de bestanden zijn ge-copiëert van de cd-rom , moet de pc opnieuw opstarten , en.....
DAN KRIJG IK DUS WEER DAT ZELFDE BLAUWE SCHERM MET "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"?!?!?!

(de pc stopt trouwens 9 van de 10 keer bij het scherm waarop onderaan vermeld word welk boot-device hij gaat gebruiken < floppie-cdrom-hdd> en toont vervolgens die foutmelding!!! Kan het zijn dat de pc de hdd niet meer vind op dat moment?)

Wat kan nou het probleem zijn en...als de cpu daadwerkelijk stuk is , hoe kan ik daar dan het beste achter komen????

M.v.g.
darkbreed

ps: het is een AMD athlon 1200 Mhz met 256MB-ram en er zit (afgezien van de beeldkaart) verder helemaal nix in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan