blauw scherm @ startup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Internall

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
Berichten
82
Hallo,

Ik startte gister mijn computer op en toen kwam er een blauw scherm in beeld voordat ik in windows zat:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you see this stop eror screen, restart your computer. If this screen appairs again, follow these steps:

Disable or uninstall any anti-virus, disk deframentation or backup untilities. Check your hard drive configuration. And check for any updated drivers. Run CHKDSK /F to check for harddrive corruption, and then restart your computer.

Technical information:

""" STOP: 0x00000024 (0x001901FD, 0x861470C8, 0xC0000102, 0x00000000)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

heeft iemand hier een oplossing voor?
ik kan niet zomaar m'n schijf formatterern omdat er belangrijke bestanden op staan :(
groeten,

Friso
 
Heb je onlangs iets geinstalleerd / verwijderd / aangepast / user account gemaakt of gewijzigd?


Ik kom op het eerste foutnummer veel vermeldingen tegen over het geheugen.

Probeer het volgende:
Open de kast haal de stroom eraf. Pas op met statisch elektriciteit. (fleecetrui, wollen tapijt)
Haal je gehegen los, om het direct weer terug te plaatsen.
Probeer te starten.

Werkt dit niet, ga dan verder:
Haal 1 voor 1 je flatcables los, en plaats ze terug. Doe hetzelfde met de voedingen.
Ook de pluggen op je moederbord.
Haal 1 voor 1 je kaarten los, en plaats ze op dezelfde plaats terug.
Probeer te starten.

Andere tip:
Boot eens met een win98 floppy, of de windows cd-rom, en zorg dat je in de dos-modus komt.
fdisk /mbr
De MaterBootRecord wordt nu herscreven. Ook dit kan het probleem veroorzaken.
Probeer te starten.

Er zijn nog talloze truckjes voordat je gaat formatteren.....
 
Laatst bewerkt:
hm

nee, het werkt allemaal niet...
ik heb zelf nog geprobeerd alles los te koppelen wat onnodig was, maar ook dit werkt niet
het dos commandje wat jij zei werkte ook niet...
nog andere surgesties?:rolleyes:
 
weer niet

Als ik die bestandjes probeer te kopieren dan staat er acces dinied... hetemaal niks lukt..:evil:

nog een paar opties??
 
In die sessie wordt gevraagd naar een admin password.
Je moet dus inloggen als administrator. Niet een user met admin rechten.....
Soms kan het administrator pasword blanko zijn.
 
Laatst bewerkt:
Paul-RT zei:
Start op met de Windows XP CD-Rom.
Druk NIET op F2 of F6.
Kies dan (indien uitgeladen) voor R (Herstellen Windows XP) zodat men in het "Recovery Console" komt.
Kies voor 1 (C:\Windows)
Geef je admin password op (kan je eigen password zijn, of zelfs blanco)
Men ziet dan een commandprompt-scherm in C:\Windows
Nu zit je in de recovery console.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan