Blauw scherm: STOP: c0000218

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nordic

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Hallo,
Ik heb telkens bij het opstarten een blauw scherm, met de melding

STOP: c0000218 {Registry File Failure}
The registry cannot load the hive (file) :
\SystemRoot\System32\Cinfig\SOFTWARE
or ots log or alternate
It is corrupt, absent, or not writable

Collecting data fot crash dump ...
Initielizing disk for crash dump ...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk: 100
Physical memory dump complete.
Contact your system admin or technical support group fot further assistance.

Niets lukt meer, nog veilige modus, nog laatst bekende juiste cofiguratie, nog herstellen met Vista Cd
Alvast dank voor elke hulp

Gigabyte DQ6 X38
Intel Q6600
DDR2 1066 2Gb
HD W.D 500Gb
Voeding Coolermaster 850W
Video MSI 8800Ultra O.C

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik Win. Vista, en heb net een nieuwe HD geplaatst, de eerste had het ook al opgegeven, na 1maand, (ongeveer dezelfe symphtonen) ik kan niet geloven dat deze nu ook al naar de vaantjes is, zou het kunnen dat het moederbord, of het geheugen het probleem is, aangezien ik eerst 4Gb had, en dat problemen heeft, maar bij Gigabyte zijn ze nu bezig met een Bios update voor het probleem met mijn 4Gb geheugen
Ik heb al elke optie van de F8 funtie geprobeert, niets werkt, altijd na een 20tal seconden datzelfde blauw scherm

Het kan inderdaad ook gewoon een kapotte RAM module zijn, je weet dan nooit wat voor een rare fouten je krijgt. Je kunt van deze site http://www.memtest86.com/ een gratis bootfloppy met testprogramma downloaden.

Hoe moet ik dat gebruiken en instellen, en kan dat vanaf een usb stick?

Je kunt ofwel de memtest34a.zip gebruiken voor het maken van een opstartfloppy of de memtest86-3.4a.iso.zip om een CD te branden. Op een USB stick is niet mogelijk zover ik weet, omdat deze dan bootable zou moeten zijn.

Het testprogramma draait onder z'n eigen kale linux operating system waarmee het opstart, maar dat gaat allemaal vanzelf, je hoeft 'm alleen nog maar te starten en rustig af te wachten

Heb natuurlijk geen lege CDs meer liggen, maar ik ga dat zeker proberen en laat het resultaat weten, alvast bedankt

Het is me net gelukt, om Windows Vista geheugencontrole uit te voeren, en er zijn geen fouten gevonden, heeft het dan nog zin om memtest te gebruiken, of is dat niet te vergelijken

Ik zou persoonlijk meer vertrouwen hebben in een geheugentest die wordt uitgevoerd als er geen memory manager geinstalleerd is.

dat is bsod = BlueScreenOfDead dat heeft volgens mij niks met je geheugen temaken dat ik gewoon een standaard scherm als je pc crasht heb het ook eens gehad gewoon op nieuw opstarten heb er toen nooit meer last van gehad:thumb:

Het is een probleem die blijft aanhouden, het geheugen lijkt nu oké, Win Vista is nu reeds een 10 tal keer opnieuw geinstalleerd HD, Voeding en Videokaart zijn reeds omgeruild, en toch telkens na een paar dagen tot zelf bijna 2 weken, is het probleem er weer, en de enige oplossing is een nieuwe installatie, veilige modus en al die zaken, nog een herstel met Win Vista cd helpen, en die paar keer dat ik hem toch nog even aan de praat kreeg, merkte ik dat telkens al mijn herstelpunten verdwenen waren, zou het moederbord dan de boosdoener kunnen zijn, straks hebben we de hele Pc vernieuwd, ik weet het even niet meer
Ach ja, beste wensen iedereen hier

Dit is het resultaat van Memtest

Bits in error - Total :1 Min:1 Max:1 AVG:1
Max contiguous errors 1
Ecc corectable errors ...........................................2
Errors per memory slot: 0:2
1:0
Maar bovenaan staat ook
Pass: 17 procent
Test : 98 procent
Na bijna 1uur staat het nog zo, ik vraag mij dan af, of de test teneinde is, of memtest is vastgelopen
En wat betekenen die fouten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan