Blauw scherm tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poitrrr

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
8
Ik wil van xp naar windows 7 upgraden, maar tijdens het installeren krijg ik het volgende scherm:
foto.jpg

Dit scherm krijg ik nadat de bestanden zijn geladen en de pc opnieuw opgestart moet worden. Erg vaag. Heb al een bios restore gedaan(batterij uit moederbord gehaald), maar dit lost niks op. Ik weet niet precies hoe ik een bios update moet doen, dus daar ben ik nog niet aan begonnen..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Hmm . Je hebt bij je bios een sata mode en een andere mode dat ik nu niet kan opkomen


Ga naar je bios voornamelijk denk ik bij boot opties en verander het naar het andere dus als het sata was verander naar het andere . als dat niet lukt. dan kan ik het verder jou niet helpen en laat ik deze zaak rusten :(
 
Hmm . Je hebt bij je bios een sata mode en een andere mode dat ik nu niet kan opkomen


Ga naar je bios voornamelijk denk ik bij boot opties en verander het naar het andere dus als het sata was verander naar het andere . als dat niet lukt. dan kan ik het verder jou niet helpen en laat ik deze zaak rusten :(

Dit kan ik nergens wijzigen. Ga nu een bios update proberen.
 
Dit kan ik nergens wijzigen. Ga nu een bios update proberen.

Nou dat wordt niks vanavond vrees. Iets teveel moeite. Denk ook niet dat het helpt.

Best vervelend zo'n virusje ;) Ik dacht 'jeuj dan maar gelijk windows 7 installeren als we dan toch opnieuw moeten beginnen'. Nu heb ik xp erop gekregen, maar werken een aantal dingen gewoon niet zoals het hoort.
 
Nou dat wordt niks vanavond vrees. Iets teveel moeite. Denk ook niet dat het helpt.

Best vervelend zo'n virusje ;) Ik dacht 'jeuj dan maar gelijk windows 7 installeren als we dan toch opnieuw moeten beginnen'. Nu heb ik xp erop gekregen, maar werken een aantal dingen gewoon niet zoals het hoort.

Hoe oud is de pc?, heb je tijdens de installatie ook problemen met het lezen van de installatie cd? (zowel bij XP als win-7) en wat werkt er in xp niet naar behoren?
 
Hoe oud is de pc?, heb je tijdens de installatie ook problemen met het lezen van de installatie cd? (zowel bij XP als win-7) en wat werkt er in xp niet naar behoren?

Pc is nog geen 2 jaar oud, dus daar kan het niet aan liggen. De installatie cd leest hij zonder problemen bij zowel xp als win-7. Mijn beeldscherm krijg ik niet juist geinstalleerd(verkeerde resolutie). Hiervan drivers updaten lukt niet.

Denk zelf dat het aan me moederbord ligt. Deze lijkt de bios ineens niet meer te kennen. Mijn vorige xp installatie was wat ouder, maar op deze cd zit een kras dus heb ik nieuwere gedownload. Ga maar eens legitieme versie kopen, misschien helpt dat ;)
 
waarom lijkt volgens jou de pc de bios niet meer te kennen?
een beeldscherm heeft in princiope geen drivers nodig, je viedokaart wel en in dat kader heb jij wel aangevinkt de de kaart alle modi weer moet geven zodat jij de juiste kunt selecteren!!.
overigens wat voor een scherm heb je en welke resolutie geeft ie niet weer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan