blauw scherm tijdens opstarten+ windows herstel doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellohello1

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Berichten
6
Hallo,

Sinds gisteren krijg ik al ik mijn pc opstart een blauw beeld waarin staat "windows is afgesloten om schade te voorkomen" ...voer CHKDSK /F uit, met nog een lap tekst. Onderaan staat de code "*** STOP 0X00000024 (0X00190203, 0X86EDBA28, 0XC0000102, 0X00000000)"

Ik heb hem geprobeert in veilige modus op te starten, maar ook dan krijg ik het blauwe beeld. Nu probeerde ik het volgende, windows cd erin "druk up R om windows te herstellen", op R gedrukt. en vervolgens hoort hij te gaan laden, want onderaan staan 144000 mb schijf 0 /.... (zoiets), maar hij doet helemaal niks, hij blijft op 0 staan ( ook als ik op "window installeren druk"

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
heb je al bij xp recovery console al fixboot gedaan??

of bij vista start up repair??
 
Als eerst, bedankt voor de snelle reactie.

Als ik die stappen volg en de windows cd opstart kan ik ook uit die drie dingen kiezen, maar als ik erop druk gaat hij naar een ander scherm en doet hij niks meer en loopt hij vast.
 
Als eerst, bedankt voor de snelle reactie.

Als ik die stappen volg en de windows cd opstart kan ik ook uit die drie dingen kiezen, maar als ik erop druk gaat hij naar een ander scherm en doet hij niks meer en loopt hij vast.

vista heb je dat al geprobeerd??
 
antwoord op dan zn oplossing:

Ik wou dat ook proberen, maar als ik op recovery druk (R) gaat hij naar een ander scherm, waar onderin staat ....schijf 1440000 mb 0/... en dan moet hij gaan laden neem ik aan. maar dat blijft hij gewoon op 0 staan. dit is ook zo als ik op windows installeren druk.
 
Doe eens wat er wordt aanbevolen in het blauwe scherm?
1. Start op van XP installatiecd
2. Bij keuze menu kies de R van Herstelconsole
3. Kies je Windows (zal er maar 1 zijn), druk dus de 1 in en druk op Enter
4. Geef het wachtwoord van gebruiker Administrator en druk op Enter. Indien dat wachtwoord nooit is ingesteld, op Enter drukken zonder iets in te vullen.
5. Je bent dan in de Herstelconsole. Doe daar (in deze volgorde):
chkdsk c: /p
exit
[Hierna proberen weer gewoon op te starten, start dus niet op van de XP cd]

Werkt het dan nog niet, probeer dan de volgende zaken in Herstelconsole (stap 5):
chkdsk c: /r
fixmbr
fixboot
exit
[chkdsk c: /r duurt lang, veel langer dan chkdsk c: /p uit het eerste deel van de instructie]

Indien dat nog niets oplevert dan denk ik dat een herinstallatie nodig zal zijn, maar we horen wel hoever je komt met bovenstaande instructie.

Tijs.
 
bedankt voor het antwoord, het heeft helaas niet geholpen. Ik zal even uitleggen wat er gebeurd.

ik doe de computer aan, ik zie het windows balkje, dan opeens blauw beeld. Hier staat in het volgende:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit niet de eerste keer is dat u dit ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven moet u de volgende stappen uitvoeren.
Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogrammas voor schijffragmentatie en het maken van backups ongedaan of schakel deze hulpprogrammas uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf. en controleer of er bijgewerkte stuurprogrammas zijn. voer CHKDSK/f uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer oipnieuw op.

*** stop: 0x00000024 (0x00190203, 0x86edba28, 0xc0000102, 0x00000000)

... Oke, ik start m'n pc opnieuw op ( met de windows cd erin) "press any key" oke gedaan. dan komt er blauw beeld waarin onderin staat "bestanden laden".. als hij daarmee klaar is komt hij bij het menu waar ik uit de volgende 3 dingen kan kiezen.

- Druk op enter als u windows wilt installeren
- Druk op "r"als u windows wilt herstellen
- Druk of f3 als u setup wilt afsluiten zonder windows te installeren

Nu heb ik optie 1 en 2 geprobeert, maar als ik op R (of enter) druk gaat hij naar een blauw beeld, waar onderin staat
"Bezig met onderzoeken van schijf van 114440 mb, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi)"

en hier blijt hij op staan en doet verder hé lè máál niks...

Dus ik kan die stappen die u voor mij had uitgetekent niet uitvoeren.
(Ik kan hem ook niet in veilige modus opstarten)
 
Bouw de harde schijf uit, en sluit 'm aan bij iemand anders. Kan die ook niets zien op de harde schijf, dan is het tijd om de computer naar een reparateur te brengen.
Vlgs. mij kan o.a. Herstelconsole geen partities (meer) vinden nu op de harde schijf, en daarmee dus ook je Windows partitie niet vinden. Kijk of de reparateur iets kan fixen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan