Blauw scherm Vista na gebruik Media Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrelc44

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Berichten
66
Hallo allemaal,

Net een nieuw prachtige PC met Windows Vista Ultimate en heel vaak een crash (blauw scherm) als ik Media Center inschakel of uitschakel. Ik heb de foutcode nog niet kunnen traceren omdat de PC direct opnieuw opstart. Ook Dell heeft mij nog niet adequaat kunnen helpen dan alleen maar het advies te geven.... installeer (even) Vista schoon.

HELP! Wie o wie herkent dit en kan mij helpen!

Groeten van André
 
Hoi !

Het zou helpen als je even de melding op dat BSOD zou geven, of een screenshot plaatsen.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Het zou helpen als je even de melding op dat BSOD zou geven, of een screenshot plaatsen.

Greetz,

Harry.

Dank je voor je reactie. Zoals ik al aangaf, ik heb de foutcode (cq melding) nog niet kunnen traceren.

Ik hou het in de gaten
Groeten
André
 
Hoi !

Zet "opnieuw opstarten na fout" dan even uit !

Rechtsklikken op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerde systeemeigenschappen - geavanceerd.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Zet "opnieuw opstarten na fout" dan even uit !

Rechtsklikken op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerde systeemeigenschappen - geavanceerd.

Greetz,

Harry.

Het is 0X0000008E (over het aantal de nullen ben ik niet zeker)

Groet
André
 
Als je deze code intikt bij Google krijg je allerlei beschrijvingen van deze code.
Veel Vista-gebruikers (waaronder ik) hebben last van BSOD's.
Ik hoop dat het systeem en de drivers gauw wat stabieler worden.
In ieder geval succes toegewenst.
 
Hallo !

Merk + type grafische kaart ?

Welke drivers ?

@Lexaldo: draai met Vista Ultimate dagelijks: nog nooit een blauw scherm gehad !

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Mijn PC: Acer Aspire T-180 AMD 64x2 3800
GEForce 7300 SE

Ik heb zeer veel BSOD's gehad; mijn PC is zelf teruggesstuurd naar het Acer-Centrum in Duitsland. Hij kwam terug met de mededeling dat er niets aan de hardware mankeerde.
Er was weer XP op gezet met ook de persoonlijke correspondentie met de fiscus van een caravanverkoopster uit Bladel. Lekker Acer.

Mijn Prestatie-index kwam nooit boven de 2.5 en dat is belachelijk voor zo'n aangeprezen
Vista-ready.
Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer een Acer kopen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, daaruit blijkt dat de hardwareconfiguratie verre van oke is !

Kijk es in: C:\Windows\Performance\Winsat\Datastore. (als Vista op C; staat)

Daar kun je de exacte resultaten lezen

Of: commandprompt als administrator uitvoeren, trommel achter de prompt: winsat.exe formal

en druk enter.

Dan zie je exact waar de knelpunten zitten.

Greetz,

Harry.

Athlon XP, 1,5 Gig, Geforce 5900XT, rating 3.6.
 
Hallo !

Merk + type grafische kaart ?

Welke drivers ?

@Lexaldo: draai met Vista Ultimate dagelijks: nog nooit een blauw scherm gehad !

Greetz,

Harry.

Schrik niet, NVIDIA GeForce 8800 GTX met het maximum aantal MB's (boven de 700)

Groeten
André
 
Hoi !

Ik schrik niet zo gauw, hoor.

Neem aan dat je de juiste en laatste drivers hebt geinstalleerd van de nVidia-site ?

Deze dus: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.18.html

Zo ja, en het is een nieuwe PC, zou ik de raad van Dell maar opvolgen.

Ja, dat heb ik gedaan, maar nog geen duurtest doorgevoerd, dus dat ga ik nu doen. Er zit ook een TV-kaart in de machine, dus die driver ga ik ook nog updaten, wie weet. Daarna zullen we Dell weer contacteren.

Heel veel dank voor je hulp!
André
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan