blauw scherm win32k.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGES-AREA / STOP: 0X00000050

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendy7283

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2014
Ik krijg een blauw scherm tijdens het opstarten van Windows 7. Dit scherm verdwijnt snel. En dan start de pc opnieuw op.

Er komt te staan:

win32k.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGES-AREA

STOP: 0X00000050 (0xFFFFF901C01C07E7B6C, 0x0000000000000000, 0xFFFFF9600010CCA3, 0x000000000000005)

win32k.sys - Address FFFFF9600010CCA3 base at FFFFF960000A0000, DateStamp 53c5df64.

Wie kan mij hiermee helpen? Alle hulp is belangrijk.

Mijn man had flash player geupdated. En daarna ontstond dit probleem. Weet niet, of het daardoor komt.

Laatst bewerkt:
Kun je dan niet naar een vorig restore punt gaan en van daar uit weer kijken als je update?

Ik kom niet in Windows. Het start al vrij snel opnieuw op. Ik weet dan niet, hoe ik het systeem terug moet zetten.

Ik hoop dat je mij kan helpen.

Hoi,
Welkom op Helpmij
Als je denkt dat het komt door de update van Adobe Flashplayer kun je het volgende proberen:
Start in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) en schakel de shockwave flash in de webbrowser uit om te controleren of het daar aan ligt. Welke browser heb je?
Doe anders een systeemherstel in de veilige modus met opdrachtprompt (hiervoor heb je wel een administratoraccount nodig) naar een datum voordat de update werd gedaan.
How To.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Als ik in de veilige modus wil opstarten. Kom ik ook niet in windows. Hij start ook dan opnieuw op, na dat ik het blauwe scherm zie.
Heb je nog een oplossing?

Geef even aan welk soort pc je hebt laptop of desktop (merk/type enz. dan kunnen we wellicht gerichter helpen), koppel eens alle aangesloten externe hardware af (alles wat op usb poorten is aangesloten) en probeer dan nog eens op te starten.
Kijk in de handleiding hoe je in de veilige modus komt van je pc en blijf meteen na aanzetten van de pc op die specifieke toets trommelen.

Ik krijg met het opstarten al direct een keuze om voor veilige modus te kiezen. Als ik dit aan klik. Krijg ik hetzelfde. Windows start op. Ik krijg icoontje om in te loggen. En daarna komt blauwe scherm met fout en herstart de pc zich.

Ik heb een Asus P5KPL-AM
Intel Quad core q8300
4gb geheugen

Het kan een geheugenprobleem zijn of ander hardwarefalen, dat kan ik van hieruit niet beoordelen. Ik betwijfel dat de update van flashplayer hier debet aan is, dat zal wel toeval zijn geweest.
Maak je pc eens open en controleer of er veel stof in zit, zo ja dan is hier een handleiding hoe je de zaak schoonmaakt.
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaad de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.
Wat je ook kunt proberen is je geheugenbankjes controleren, haal ze 1 voor 1 eruit (telkens opnieuw opstarten), hopelijk vind je zo het evt. het foute/kapotte bankje.
Is het dat niet controleer dan of alle fans draaien als je de powerknop indrukt. Als je fan op het koelblok niet draait valt de pc binnen 3 seconden uit door overhitting v.d.processor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan