Blauw scherm windows 8.1 pr hulp nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senoritaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2014
Hi!

Ik heb een laptop met Windows 8.1 Pro, nu kreeg ik elke keer een blauw scherm met;
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (volmgrx.sys)

Ik heb de hele schijf leeggegooit en een schone installatie van Windows gedaan en nog krijg ik dezelfde foutmelding! :confused:
Ook heb ik sfc /scannow gedaan waar geen fouten uitkomen. ook chksdk waar ook niks uitkomt..
Ook alle nieuwste drivers geinstalleerd via drivertuner.

Wat kan ik nogmeer doen om deze fout op te lossen? :(

Heel belangrijk: Je doet nu net alsof er maar 1 schijf in zit, maar...

Zit er ook een USB-stick aan en/of externe harde schijf en/of een card-reader? Mogelijk zit het probleem daar in, niet in de harde schijf...

Verder: Check ook je interne geheugen: Start op met een MemTest86 V5.1.0 Free Edition opstart-cd.
Als je de eerste link volgt ("mage for creating bootable CD (ISO format)", en het gedownloade .zip bestand uitpakt, dan heb je een .ISO bestand.
Dat .ISO bestand kun je (bijv.) naar CD/DVD branden m.b.v. ImgBurn, met de optie "Write image file to disk".
Dan de probleem pc/laptop opstarten met die gebrande CD/DVD en de test minstens een uur of 6 laten lopen. Kijk of er fouten gemeld worden.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor het antwoord! Er zit idd niks aangesloten verder aan de laptop, dus geen externe schijven enz. dus moet het iets in de laptop zelf zijn..
Ook heeft mijn laptop geen cd-rom speler, kan ik het programma dat je mij aanbeveelt ook gewoon op een bootable usb stick zetten net hoe ik windows op mijn laptop zet? :)

Bedankt! Vandaag de memtest gedaan en er zijn geen fouten gevonden. Zijn er nog andere dingen wat ik kan doen of waar het probleem aan kan liggen? Mvg

Ik heb zo snel geen andere tips/ideeën. Hopelijk reageren anderen nog.

Tijs.

@Mik: Niet duidelijk wat je probleem heeft opgelost. Ik zie in die link alleen een volledige herinstallatie van Windows, incl. het verwijderen van alle partities etc.
Zo te zien (zie posting #1) heeft de TS dat al geprobeerd.
Meer toelichting op wat jij gebruikt hebt uit die link zou (m.i.) dus zinvol zijn.

Tijs.

Tijs, ik heb zelf het probleem niet gehad ik heb alleen de link geplaatst van het www ter info. Sorry als het niet duidelijk was.
Here's the result after:
(1) I reset the BIOS settings going back UEFI instead of Legacy mode.
(2) removed all the partitions.
(3) recreated them again.
(4) and did a clean format to the hard drive.
and after 2 weeks of using the laptop I no longer receive the BSOD, and the problem is fixed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan