blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

math.random

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2003
Na de computercrash van vorige week heeft het me heel wat tijd gekost alle software terug te installeren. Net toen ik het gevoel had dat alles in orde was, kreeg ik gisteren een blauw scherm. Had 2 grafische programma's opstaan en mss dat dit het 128MB-ramgeheugen niet helemaal kon slikken. Opnieuw opgestart: alles was heel traag. Internetverbinding kon hij nog met moeite maken, maar msn weigerde dienst evenals vele andere programma's. Een scan naar spyware/virussen/trojans/... ging nog net: maar er was duidelijk een pauze op te merken na bv) 50 gescande bestanden. Heb vanmorgen toch maar besloten de c: te formateren en windows er terug op te smijten. Pc doet het nu naar behoren: alleen vraag ik me af: voor hoelang? Een virus of een trojan is volgens mij niet de oorzaak: deze werden niet gevonden door zowel norton als sophos (ook niet na update van virusdefenities). Wat is de oorzaak van dergelijke vertragingen en wat valt eraan te doen? Alvast bedankt

Hoe heb je gescand op Spyware? Of waar? Herinner je je nog wat er in het blauwe scherm stond?

Groetjes,
Bennie

Het blauwe scherm gaf een fatale fout aan, dacht ik. Spyware had ik ervoor al gecontrolleerd en verwijderd met Adaware 6, Spybot en HijackThis. Heb lang gedacht aan een kwaadwillig bestand dat de fout veroorzaakt heeft en daarna voor de vertragingen zorgde, maar kan het ook niet dat een systeembestand van windows na deze fout aangetast werd?

Dat zou kunnen. Het is jammer dat je niet de precieze tekst weet van de foutmelding. Ik heb te weinig info om te kunnen zeggen, het ligt daar en daar aan.

Groetjes,
Bennie

Zojuist opnieuw één gehad: na het verwijderen van enkele bestanden. Deze ging gelukkig weg, en heb de pc handmatig kunnen opstarten.

Lange tijd heeft Windows Me het kunnen uithouden zonder een blauw scherm te laten zien, maar laatste week dus heel wat op korte tijd ondanks herinstallatie van windows en andere software.

Heb het nummer van de fout genoteerd:

VMM(01) + 0000DC99
fout: 0E : 0028 : C000EC99

De kenmerken van gisteren waren:
  • icoontjes verschenen pas na een minuut wachten
  • telkens was er een pauze op te merken bij het inladen van webpagina's/...
  • bij het minimaliseren van vensters verliep de overloop niet vlot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan