Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krabbeltje

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2005
Berichten
12
Ik heb een pc met Win XP Home SP2 OEM versie, met daarop 6 partities C,D, E,F, G en K, waarvan 1 backup en 1 recovery partitie in FAT16 en de rest in NTFS-format. De DVD-ROM en DVD-RW driveletters stonden hier tussen, te weten H en I. Deze heb ik gewijzigd naar Y en Z, maar kon ze hierna niet meer benaderen. Weer terug gezet naar H en I, maar dat hielp niet. Helpdesk gebeld, van alles geprobeerd maar zonder succes. Op hun advies de Applications & Support cd gedraaid om systeemdrivers terug te zetten, maar kreeg na 30 min. een blauw scherm met de volgende melding:

STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces Session Manager Initialization is onverwacht afgebroken
met de status: 0xc000026c {0x00000000 0x00000000}.
Het systeem is afgesloten.

Windows loopt nu telkens na het eerste opstartscherm (met dat bewegende balkje) vast met deze melding. Als ik boot met een floppy in DOS, kan ik de systeempartitie op C niet meer vinden omdat het in NTFS-formaat is. Met NTFS-DOS kan ik de Systeem-partitie wel mounten, en daar staat zo te zien alles nog in. Maar normaal kan ik geen enkele partitie meer vinden. Met een demo van het programma Media Tools (professioneel recovery en repair prog) kwam ik er achter dat alle begin en eindsectoren van de partities op nul staan en zelfs dit programma lijkt er geen soep meer van te kunnen maken.

De recovery CD werkt niet, omdat hij sector 0 (nul) van de Recovery-partitie (E - FAT16) niet kan lezen. Ik heb op het internet (via een andere pc) al van alles gevonden en gelezen over bovenstaande foutmelding, behalve een oplossing. Iemand enig idee?

Volgens de helpdesk moet mijn HD vervangen worden door een nieuwe (pre-installed).

Alvast bedankt!
 
Hé, bedankt Mike voor je snelle reactie. :thumb:

Dit artikel had ik idd nog niet gelezen. Maar helaas kan ik hier ook niet mee uit de voeten want ik kan mijn systeempartite niet meer benaderen. Hoewel ik het nog eens kan proberen met NTFS-DOS. Nou ja, ik heb weer wat om uit te proberen.
 
Helaas! Ik kan met NTFS-Dos vreemd genoeg wel mijn systeempartitie mounten, maar in DOS bijna geen enkele bewerking starten.

Als ik Scandisk.exe gebruik dan krijg ik de melding:

Localized text file is missing or corrupted!
 
Nou, mijn probleem is 'opgelost', hoewel de oplossing eigenlijk neerkwam op 'uithuilen en opnieuw beginnen' (quote van ander forum ;) ).

Aangezien ik een OEM-versie van Win XP Home op mijn PC had staan, moest er een monteur aan te pas komen om een image van de originele pre-installed versie op mijn systeem terug te zetten. Daar heb ik ruim twee weken op moeten wachten (dikke - voor de helpdesk van Medion). De image bevatte overigens niet eens SP2, dus ik ben ff bezig geweest om alles weer in originele staat terug te krijgen.

Maar goed, het begint er nu weer op te lijken. Mijn probleem is dus wel opgelost, maar een bevredigend antwoord op mijn vraag valt er dus eigenlijk niet et geven.

Bij deze foutmelding heb je dus gewoon vette pech. Gelukkig had ik 5 dagen voor mijn PC crashte net een backup van al mijn belangrijke gegevens op DVD gebrand (pfff). Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan