Blauw scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Goedemiddag

ik krijg om de paar dagen opeens een blauw scherm, ik heb dit wel is eerder gehad met een andere pc maar dat was iets heel anders.
want daar kreeg ik altijd een stop code, maar nu gaat het echt om een geheel blauw scherm.
Er staat niks op, gewoon helemaal blauw.
Nu zag ik laatst toevallig dat mijn processor ( een athlon xp 3000 @ standaard clock ) 79 graden werd in game. :eek:
ik draai verder windows xp proffesional en heb een msi k7n2 delta 2 mobo + een sapphire radeon 9800 pro.
nu zou ik graag willen weten, kan dit blauwe scherm veroorzaakt worden door een te warme cpu, als soort beveiliging?

mvg

Is goed mogelijk ja. Ook een corrupte driver kan de boosdoener zijn.

ja want ik vondt t zo gek
normaal een krijg je er zon stopcode bij.

bedoel je met drivers mn videokaart of mobo?
voor mn videokaart gebruik ik catalyst 5.6 terwijl volgens mij 5.8 al weer uit is

mijn moederbord heb k nooit geupdate, ik heb het dan over de bios.
is dit noodzakelijk en hoe kan ik dit doen?

Heb je al gekeken of het koelblok en fan van de processor vrij van stof zijn? Zo ook voor je videokaart koelblok an fan.

ja heb k gisterochtend gedaan en daarna ook geen problemen gehad :)
kvroeg me alleen af of dat uberhaubt de oorzaak er van kon zijn.

Vervuiling kan blauweschermen geven, doordat het systeem te warm wordt. Stof is een isolator, dus de warmte afvoer stagneerd.

Dan zal de processor nu aardig wat kouder zijn, dan deze voor het schoonmaken was.:)

ja hijs nu als ik alleen een beetje op msn en internet zit 43 graden en voorheen rond de 60 :)

dat is toch een vrij normale temperatuur?
is een athlon xp 3000+ standaard clock

Dat is een nette temperatuur voor jou processor.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan