Probeer dit even.
Symptomen
Wanneer u werkt met volumes waarbij het NTFS-bestandssysteem wordt gebruikt op IDE-stations (Integrated Device Electronics) met ingeschakelde cache, kan het volgende foutbericht worden weergegeven tijdens het opstarten van de computer:
Stop 0x000000ED
Unmountable_Boot_Volume
In een dergelijk geval kunt u het systeem meestal herstellen door de opdracht chkdsk /r uit te voeren vanuit de herstelconsole en vervolgens verder te gaan. Op OEM-versies van Windows XP kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen. Als deze oplossing niet is opgenomen in de OEM-build van Windows XP, kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen en de opdracht chkdsk /r voor herstel niet uitvoeren. Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie:
308402 (
http://support.microsoft.com/kb/308402/) Cannot Log On to Recovery Console After Running Sysprep in Windows XP
Oorzaak
Vanwege de optimalisering van het schrijfpatroon op IDE-schijfstations worden gegevens soms niet in de juiste volgorde geschreven door de cacheroutines om ervoor te zorgen dat gegevens zo snel mogelijk naar de schijf kunnen worden geschreven, afhankelijk van de locatie van de gegevens op de schijf. Hierbij wordt een timingvenster geopend wanneer kritieke tabellen van het NTFS-schijfsysteem beschadigd kunnen zijn als een schrijfbewerking niet is voltooid. In het verleden heeft Microsoft aanbevolen om de cache op IDE-stations uit te schakelen bij programma's waarvan kritieke gegevens op de schijf zijn opgeslagen of in situaties waarbij de globale snelheid iets kan worden verlaagd. Bij programma's met kritieke gegevens moet u mogelijk SCSI-stations gebruiken omdat hiermee gegevenstransacties beter worden geregeld.
Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door de volgende update te downloaden vanaf de website Microsoft Windows Update:
De Belangrijke update van 10 februari 2002 nu downloaden (
http://windowsupdate.microsoft.com/)
Releasedatum: 10.02.02
Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie over het downloaden van Microsoft-ondersteuningsbestanden:
119591 (
http://support.microsoft.com/kb/119591/) How to Obtain Microsoft Support Files from Online Services
Microsoft heeft bij het uploaden van dit bestand de meest recente antivirussoftware gebruikt om het bestand te controleren op virussen. Na het uploaden is het bestand ondergebracht op beveiligde servers die elke onbevoegde wijziging aan het bestand verhinderen.
Bron: Microsoft