Blauw scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem: Vaak, wanneer ik Win XP pro opstart komt er tijdens het laden van Windows, maar ook soms wanneer windows helemaal is opgestart een blauw scherm met de volgende mededeling:
PFN_LIST Corrupt. met de volgende foutcode :
0X0000004E(0X00000002, 0X00007F00, 0X0001FFEF, 0X0000FFE )
Daarna kan het best zijn dat een volgende start weer de zelfde fout geeft, maar ook soms start Windows bij een herstart gewoon goed op en heb ik er de hele dag verder geen last meer van.
Al op google gekeken maar dan krijg ik alleen maar uitleg over de fout in het Engels en helaas kan ik daar niets mee.
Is er onder jullie iemand die het in het nederlands kan uitleggen hoe ik dit oplos?
Bij voorbaat dank,
Vrgr. B.Kat
 
Gevonden Klik
Hopelijk is dit het juiste antwoord, wat daar wordt gegeven :D

groet speedtouch
 
Je kan ook een herstel proberen met de xp-cd

Start > uitvoeren > typ hier sfc /scannow

Als deze optie en die van rudi niet helpen, kan je ook nog een systeemherstel proberen.naar een eerdere datum.
 
Hallo allemaal,
Ik heb bovenstaande allemaal uitgeprobeerd en toegepast maar er is nog steeds het blauwe scherm.
Het gekke is dat wanneer ik eerst in de bios de opstart volgorde wijzig naar 1: CD, 2 :C en 3:A en ik start op met een opstartbare CD-rom met daarop Linux-Knoppix en hij is een keer helemaal opgestart in Linux en ik sluit daarna de PC af ,zet de bios weer in 1:C, 2:CD en 3:A , dan start windows wel normaal op zonder foutmeldingen.
Wat is dit nu?
Ik geloof dat ik maar een herinstall overwegen moet,of er moet iemand zijn die nog een andere oplossing weet.
Vrgr, B.Kat
 
Microsoftw zegt over deze fout dat hij meestal veroorzaakt word door een foutieve opdracht van een hardware driver.

Nu weet ik niet of je kan achterhalen wat er veranderd is aan hardware/drivers toen je dit probleem voor het eerst tegen kwam

dus als een volledige update van al je drivers niet geholpen heeft (kijk door je hardware lijst om zeker te zijn dat je niets vergeten bent....

en de memtest86 geen fouten opleverd (een fout in je geheugen zou wel verklaren waarom na linux de machine tijdelijk weer goed werkt...)

is een herinstallatie je laatste redmiddel

vooruitleg van je foutmelding klik je hier (engels)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan