Blauw scherm..

Status
Niet open voor verdere reacties.

peetz

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Berichten
45
Ik zat vanmiddag even mijn C en F partitie te controleren op de grootte en kwam er achter de ik op F nog maar 258mb over had. Op C had ik nog genoeg over dus vandaar dat ik wat vrije ruimte wilde over zetten naar F. Heb heel mooi programma daarvoor, Partition Magic en heeft altijd goed gewerkt. Na alles ingesteld te hebben en op apply te hebben geklikt ging de computer opnieuw opstarten en de gewijzigde instellen verwerken. Op de helft van het procces werd mij erop gewezen dat er een error was en de computer opnieuw opgestart moest worden.. Toen ik het opstartscherm van XP in beeld kreeg, volgde er gelijk een blauw scherm met de foutmelding: 0x00000024.

Ik ben uiteraard internet gaan doorzoeken en kwam bij de volgende webpagina:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...d=PartitionMagic&ver=8.0&csm=no&seg=hho&tpre=

Vervolgens heb ik een diskette gemaakt zodat ik in MS-Dos kwam, en de punten die staan aangegeven op de website gevolgd.
Helaas had dit geen nut..

Ik ben bang dat mijn NTFS systeem compleet overhoop ligt omdat Partition Magic op de helft stopte.. Is er misschien toch nog een oplossing? :rolleyes:

b.v.d.
Peter
 
Start op met de windows XP cd en ga dan na het welkom scherm naar de recovery console door op R tre drukken

Log dan in in de recovery console met het administrator wachtwoord en voer dan het volgende commando uit

chkdsk c: /f
 
Dat is een veel voorkomend probleem met PM en een NT systeem schijf, andere partities geeft geen problemen maar een systeem partitie kun je het beste in een dos omgeving veranderen.

Nu, daar schiet je niets meer mee op.
Je kunt een opstartflop of cd maken met daarop het progje TestDisk voor dos, hiermee kun je proberen om de partities terug te halen en de MBR herstellen.
Indien de partitietabellen niet overschreven zijn, anders wordt het opnieuw beginnen.

http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html
 
Dank voor je reactie, heb het gelijk uitgeprobeerd.. Alles verliep goed, bij setup op R gedrukt, maar toen kwam het verhaal dat hij geen schijf kon vinden in de pc. Nu is het probleem weleens dat ie de schijf of cd-rom niet kan vinden,, maargoed na 3x niet vinden lijkt me sterk. Kan overigens me schijf wel nog gewoon zien in het bios en zie de naam ervan etc. En hij is nog steeds 'present'. Het windows opstartscherm zie ik ook nog alleen het balkje krijgt de kans niet om te lopen want dan krijg ik blauw scherm. Ik ga even de andere mogelijkheid proberen en anders dan ligt ie buiten haha


Ellasar zei:
Start op met de windows XP cd en ga dan na het welkom scherm naar de recovery console door op R tre drukken

Log dan in in de recovery console met het administrator wachtwoord en voer dan het volgende commando uit

chkdsk c: /f
 
peetz zei:
Dank voor je reactie, heb het gelijk uitgeprobeerd.. Alles verliep goed, bij setup op R gedrukt, maar toen kwam het verhaal dat hij geen schijf kon vinden in de pc. Nu is het probleem weleens dat ie de schijf of cd-rom niet kan vinden,, maargoed na 3x niet vinden lijkt me sterk. Kan overigens me schijf wel nog gewoon zien in het bios en zie de naam ervan etc. En hij is nog steeds 'present'. Het windows opstartscherm zie ik ook nog alleen het balkje krijgt de kans niet om te lopen want dan krijg ik blauw scherm. Ik ga even de andere mogelijkheid proberen en anders dan ligt ie buiten haha

Ik neem aan dat je daarmee bedeld "partitioneer ik hem op nieuw in installer opnieuw"
 
Ik ga vanmiddag nog even aan de slag met de andere mogelijkheid, met testdisk. Mocht dat niet helpen dan zou dat wel moeten ja. helaas.. :confused:


Ellasar zei:
Ik neem aan dat je daarmee bedeld "partitioneer ik hem op nieuw in installer opnieuw"
 
Gelukt

Laatste bericht over dit onderwerp. Ik zit nu gewoon op mijn oude XP account. Heb gisteravond een andere harde schijf in mijn pc gezet en hier windows XP op geinstalleerd. Drivers geinstalleerd en ik had gelijk toegang tot mijn F schijf. C kon ik niet in. Vanmorgen start ik de pc en hij start metteen met een CHKDSK controle, en later starte XP (op de nieuw geinstalleerde HD) op. En nu kon ik C en F zien. Ik heb de computer uitgezet en via de normale manier ( de HD die hier standaard in de pc zit) gestart. En alles werkte weer. Partition Magic wilde nog wat instellingen doorvoeren om het te voltooien maar heb ik geannuleerd.

Dank voor jullie berichten!

Peter
 
Gelukt

Laatste bericht over dit onderwerp. Ik zit nu gewoon op mijn oude XP account. Heb gisteravond een andere harde schijf in mijn pc gezet en hier windows XP op geinstalleerd. Drivers geinstalleerd en ik had gelijk toegang tot mijn F schijf. C kon ik niet in. Vanmorgen start ik de pc en hij start metteen met een CHKDSK controle, en later starte XP (op de nieuw geinstalleerde HD) op. En nu kon ik C en F zien. Ik heb de computer uitgezet en via de normale manier ( de HD die hier standaard in de pc zit) gestart. En alles werkte weer. Partition Magic wilde nog wat instellingen doorvoeren om het te voltooien maar heb ik geannuleerd.

Dank voor jullie berichten!

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan