blauw scherm.

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjllo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik heb net een blauw scherm gekregen met een geheugen fout.Ik heb toen de geheugen banken omgewisseld.
Na het opnieuw opstarten(restten) kwam ik er achter dat ik op alle forums ed. opnieuw moest inloggen.Erger nog is dat ik na het opstarten van Emule nog maar de helft van mijn downloads over heb(terwijl .met/.part bestanden gewoon nog in de temp map staan)

Is het verdwijnen van inlog info. en downloads te wijten aan de geheugenfout of is er mischien meer aan de hand?
En is er een manier om de .met/.part bestanden weer te koppelen aan de emule downloads?

Laatst bewerkt:
ik heb geen diskette station,maar ik ben ook meer benieuwd of een corrupt geheugen mijn problemen kan hebben veroorzaakt,en wat er dan met deze informatie is gebeurd(emule .met/.part bestanden)

Laatst bewerkt:
Er zijn geen schoonmaak programma's oid. geinstalleerd,na het blauwe scherm zijn er meerdere bestanden verdwenen en moet ik overal opnieuw inloggen.

En de foutmelding in het blauwe scherm was ?
Het opnieuw inloggen komt waarschijnlijk doordat je cookies zijn verdwenen.

Jozo zei:
En de foutmelding in het blauwe scherm was ?
Het opnieuw inloggen komt waarschijnlijk doordat je cookies zijn verdwenen.
dat snap ik,maar de cookies staan op de HD en niet in het fysieke geheugen.....toch?
Ik heb de fout melding niet opgeschreven,maar om de een of andere reden krijg ik met dit moederbord(A7N8X XE) in dual channel modus steeds weer problemen(ik heb 3 identieke reepjes 512MB).
Ik heb het al eens eerder getest met de afzonderlijke reepjes dan is er niets aan de hand.
Maar wanneer ik 2 of meer reepjes plaats,dan gaat het mis.
Steek ik die reepjes vervolgens allemaal in mijn andere machine met een Gigabyte moederbord dan werkt het perfect.

En als je de middelste bank vrij laat,zo heb ik dat op enkele PC s zo staan en dat werkt wel,met dat Bord

Ik heb de reepjes verplaatst naar een andere bank en het draait nu al een aantal uren stabiel.
Maar ik ben bang dat me morgen ochtend weer een blauw scherm wacht.
Ik heb ook al alleen de 2 buitenste banken geprobeerd,maar ook met een blauw scherm.
Alleen als ik 1 bank gebruik,dan blijft het gewoon een aantal weken stabiel.

Het zijn van die Nanya(elixr) reepjes...erg goedkoop destijds maar werkten perfect in mijn GA 7N400pro2,alleen niet het Asus bordje :confused:

hjllo zei:
Het zijn van die Nanya(elixr) reepjes...erg goedkoop destijds maar werkten perfect in mijn GA 7N400pro2,alleen niet het Asus bordje :confused:

Oh maar daar is niks mis mee ,heb er in 1 PC 2 van 1 Gb zitten en werken perfect.
maar je kan wel eens Pech hebben dat eeen bepald bord er niet lekker mee overweg kan

Ik had nu net weer een blauw scherm,de code weer niet opgeschreven(iemand anders heeft hem gereset)

Ik heb er nu een reepje 512mb van dane elec in gedaan,eens zien wat ie nu doet.

EDIT:
nu blijft ie wel gewoon mooi stabiel draaien,toch maar eens compatible geheugen kopen.

Laatst bewerkt:
Worden blauwe schermen ook opgeslagen in het logboek van windows?.........En zo ja,waar zou ik dat dan kunnen vinden.Zo kan ik mischien zien wat nou eigenlijk het probleem is.

EDIT:
Ik heb nu een dual channel setje van G.Skill gekocht en heb nog geen problemen weer gehad.Ik denk toch dat het aan de Elixr reepjes heeft gelegen.

Laatst bewerkt:
Het probleem is wederom terug gekeerd,willekeurige blauwe schermen met totaal verschillende mededelingen en stop codes
Net weer een IRQ not less or equal,gisteren een keer STOP 0x0000007F en een 0x0000008E.
Een aantal dagen teug nog weer verschillende meldingen.

Het heeft echt vanaf het moment dat ik het nieuwe geheugen heb geplaatst stabiel gedraaid tot een aantal dagen teug.

Zouden de updates van windows ook problemen kunnen geven met drivers oid.??

Ik heb in systeem info nog het volgende gevonden:

IRQ 22 wordt gedeeld door 3 toepassingen/apparaten----een pci->USB controller,de audio chip en de SATA controller. Nu weet ik niet in hoeverre IRQ adressen gedeeld mogen worden maar kan dat een reden zijn voor de IRQ not less or equal melding,en dus een blauw scherm?

Is er dan ook een manier om de IRQ adressen te wijzigen???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan