blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssen00

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
ik heb een probleem pc stond aan en stroom was uitgevallen en nnu dat ik opstart krijg ik elke keer ene blauw scherm zegt hij unmountable boot volume maar kwil ni formatte want er staan belangrijke gegevens op wat kan ik hieraan doen zonder te formatere,dat ik mijn gegevsn kan branden alvast bedankt

Stap 1)
Start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Stap 2)
Hierdoor krijg je een dos-prompt (de "anciens" onder de pc-gebruikers zullen nu waarschijnlijk in tranen uitbarsten en terugdenken aan heerlijke tijden wanneer je nog écht baas was over je pc, droog snel die tranen zodat we kunnen voortgaan).

Stap 3)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Stap 4)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 5)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog es "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :
"chkdsk /r" (terug zonder de haakjes).

Bron: PCHelper.nl

ik heb dit gedaan en er is niets veranderd nog altijd die fout wilt nog altijd niet opstarten

Dan ben ik bang dat je harddisk is overleden.

kan ik nog formateren ??? want heb dit gedaan maar alles gaat zo trag om elk ding moet die 5 min over nadenkjen

Haal dan eerst alle dingen van die schijf die je nu nog wilt bewaren.
Na een format ben je alles kwijt.
Maar ik begreep uit je eerste reactie dat de oplossing van saartje niet had geholpen.

ik kan er gwn niet op alles blijft hangen nen gaat supper traag en krijg fouten na dat van saartje heb ik nog nooit gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan