blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dyon22

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Hallo,

Ik zal beginnen met het geven van de specificaties van mijn 1,5 jaar oude PC

intel Celeron, 2,93 GHZ
512 MB DDR Ram
60 Gig Harde schijf

Windows XP Home

merk: Packard Bell

Sinds een aantal weken krijg ik een keer in de zoveel tijd een blauw scherm. De pc start neit opnieuw op maar blijft op dit scherm staan totdat ik op de reset knop druk..

De foutmelding in dit blauwe scherm is: STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x805B5498, 0xB49FB618, 0x00000000)

XP is volledig Up to date, virusscan is gedaan, hitmanpro gedraaid heeft ook niks noemenswaardigs gevonden...

Sinds deze mankementen plaats vinden is deze pc ook een stuk trager , dit komt vooral naarvoren in het openen van programmas en helemaal bij het openen van foto,s dit duurt rustig 1,5 minuut per foto terwijl het eerst veel sneller ging.

Wie o wie heeft een idee hoe ik het probleem kan ontdekken, danwel oplossen

Alvast bedankt,:thumb:

Met vriendelijke groet,

Dyon

Hoi,

Na het 'adequate' doch achterhaalde advies van mijn voorganger:
Het lijkt erop, dat er iets met het geheugen niet goed zit.
Kijk eens onder Windows, of het werkelijk geïnstalleerde geheugen overeenkomt met hetgeen onder windhoos wordt gedetecteerd.
Zoniet, dan is dat de oorzaak van de 'vertraging'

Je zou kunnen kijken of de geheugenmodule(s) in je pc wel goed zitten en deze evt. opnieuw plaatsen.

De gemeten kloksnelheid is 448 MB in plaats van 512 MB... :confused:

Ook RegSeeker vind niet er9 veel problemen( 12 waarvan 4 rood, rest groen) ......

De gemeten kloksnelheid is 448 MB in plaats van 512 MB... :confused:
Ik neem aan dat je hiermee de hoeveelheid geheugen bedoeld. Kloksnelheid is wat anders.(2,93GHz in jou geval)

De gegevens die je van het geheugen aangeeft, doet me denken dat je een onboard videokaart hebt. Deze gebruikt 64MB van je geheugen.
448+64=512MB

Hoi,

Volgende optie .....
Hoe staat je virtueel geheugen ingesteld? Op welke partitie, en heeft deze voldoende opslagruimte.
Optimaal is 'tweemaal het beschikbare werkgeheugen' dus 1024Mb voor jou pc

Kun je me vertellen hoe ik dat kan bekijken en instellen kan wel wat met pc's maar dit weet ik niet :o :o

Hoi,

Rechtsklikken op 'Deze computer' (dit staat óf in je startmenu, óf als icoon op je bureaublad).
In het snelmenu op 'Eigenschappen'
Bovenin het vervolgvenster op het tabbladje 'Geavanceerd'
Dan de bovenste knop 'Instellingen' (bij prestaties)
Dan weer het tabbladje 'Geavanceerd'
En in dit venster zie je 'Virtueel geheugen' met de knop 'Instellen'

Ik realiseer me overigens dat deze instelling wél een verklaring kan zijn voor de traagheid, maar niet voor het 'blauwe scherm'.

oke dat is nu ingesteld op 1024..... nu afwachten hoe het gaat..... en dat blauwe scherm blijft vreemd....

Hoi,

Ben benieuwd of het openen van foto's nu beter gaat.
Heeft ook wel te maken met de 'kwaliteit' van de foto en zeker als je er meerdere tegelijkertijd wilt openen.

ht gaat nog vrij langzaam.

Het programma waarmee de foto's geopend wordt is Ulead - Photo Impact 10se...
Is dit misschien gewoon een beroerd programma??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan