blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvia46

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2007
Ik zat gisteren op internet en ineens kreeg ik een melding dat er een virus gevonden was,nog voordat ik wat kon doen kreeg ik een blauw scherm.
Geprobeerd om opnieuw op te starten het gaat goed tot het scherm met gebruikersnaam en dan weer het blauwe scherm..tig keer geprobeerd maar niks.

De melding is:
het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het volgende bestand amon.sys
page fault in nonpage area.
technische info:
stop 0x0000001,GxED245B1E,0x00000000}
amon.sys-adress ED245B1E base at ED23D000,Dale stamp 42d526a3.

Geprobeerd om met f8 in de veilige modus te komen..maar kom dan in het bootmenu.

Je kunt dus wel in je boot-menu komen.
Dan kun je dus ook vanaf CDRom opstarten.
Heb je een bootable CD? Of de installatieCD van je OS?
Een InstallCD heeft vaak een herstelconsole. Misschien lukt het daarmee?

Laatst bewerkt:
ja als ik op f8 druk.
Cdrom erin gedaan dan krijg ik dat ik hem opnieuw kan installeren of herstellen en repareren...reapareren gedaan dan krijg ik:
setup kan geen vaste schijvenstations in uw pc vinden.
zorg ervoor dat de schiven zijn aangesloten...setup kan niet doorgaan:(
Het is een illigale versie:o
En een bootable cd heb ik niet

Hoi !

Opstarten in de veilige modus, NOD32 verwijderen, opnieuw opstarten, CCleaner draaien, NOD32 opnieuw installeren.

Greetz,

Harry.

Had je dezelfde foutcode als TS, Yanake?
Ook een probleem met NOD32?
Of heb jij het ergens anders over? Gezien je omschrijving had jij een totaal ander probleem. Niet hetzelfde dus.

ik heb de bootdisk erin gedaan maar ook daar kon ik niks mee..op help geklikt en daar zag ik dat in de veilge modus f5 was.
Dat gedaan NOD verwijderdt CC cleaner gedraaid en alles doet het weer,maar kan ik nu gewoon zonder problemen dan weer NOD erop zetten?

ik heb de bootdisk erin gedaan maar ook daar kon ik niks mee..op help geklikt en daar zag ik dat in de veilge modus f5 was.
Dat gedaan NOD verwijderdt CC cleaner gedraaid en alles doet het weer,maar kan ik nu gewoon zonder problemen dan weer NOD erop zetten?

Toch weer een blauw scherm maar nu met dat de pc afgesloten wordt om schade te voorkomen.
Driver-IRQL-not-less-Equal:(

@Yanake, jij hebt dus een heel ander probleem, heeft hier niets mee te maken. Is erg verwarrend dit.

@TS Sylvia46,

Misschien even de drivers updaten?
start => uitvoeren => "devmgmt.msc" => OK
Dubbelklik op een apparaat
Tabblad stuurprogrammam
En dan van de apparaten het stuurprogramma bijwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan