blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
hallo,
deze morgen wilde ik mn pc opstarten enbij het scherm waarbij de balkjes van links naar rechts bewegen komt er kort een blauw scherm met een melding op die ik niet kan lezen omdat het veel te vlug gaat ,de pc valt uit en start opnieuw op.Hetzelfde probleem in veilige mode en laatste juist gekende configuratie.heb dan geprobeerd om op te starten met de cd in de herstelconole maar daar ziet hij gewoonweg de "c" partitie niet.
wat kan ik nog meer doen?

terug in save modus gaan en dan naar je computer icon.
klik er op rechter muis kies eigenschapen dan geavenceerd.
dan zoek je de optie op nieuw opstarten bij systeem crash en vink deze uit.
als de pc opnieuw crash zet de voledige stop melding hier neer.

hallo
ik kan gewoonweg niet meer opstarten in veilige modus.
ik denk dat er iets fout loopt bij het laden de drivers of bij het inlezen van het register.
maar weet niet hoe ik een repair kan doen.
misschien bestaat er een manier om het register te resetten of om xp te repareren
zonder verlies van mijn documenten.

hallo harry
ik heb geboot vanop de cd van xp.
naar herstelconsole gegaan daar gekomen bleef hij lang bezig met"onderzoeken van opstartomgeving" om uiteindelijk met de vraag te komen :kies de winows die je wilt herstellen.1:D windows (de windows op de c-partitie zag hij niet) ik heb uiteraard de D gekozen en dan de opdrachtprompt veranderd naar c:
dan chkdsk /r en na lang twijfelen is hij beginnen controleren en herstellen.
nu is hij nog steeds bezig en het gaat erg traag maar cpu draait constant 100procent!
ik hoop dat het lukt want voor een nieuwe install heb ik niet veel zin.
ik laat je zeker nog iets weten

grtz. jan

hi harry
duizendmaal dank,hij heeft er lang over gedaan maar na de chechdisk/repair
kwam de melding dat er fouten waren gevonden en dat hij ze herstelt heeft.het opstarten gebeurt eer als voordien dus het probleem id opgelost.

heel erg bedankt harry TOPPIE!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan