Blauw Scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmo89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Ik heb een probleem.
mijn computer geeft om de zoveel tijd een Blauw scherm met de melding:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000000A (0x020008BO, 0x00000002, 0x00000001, 0x804E56E8)
nu ben ik zo handig geweest om WinDBG de minidump te laten analiseren.
hieruit kwam dat het probleem waarschijnlijk door Wlags51b.sys veroorzaakt werdt (een USB driver)
nu ben ik naar de website van de fabrikant (agere.com) gegaan en heb een update gedownload, in de system32 map geplaatst en de PC opnieuw opgestart.
5 uur lang draaide hij perfect (normaal geeft ie minimaal elk half uur een blauw scherm) dus ik dacht dat ik er van af was maar na 5 uur kwam er weer een blauw scherm met de zelfde mededeling, ik weer de minidump analyseren... komt er weer uit dt het door Wlags51b.sys veroorzaakt wordt.

ik heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

(ik weet niet of deze vraag in deze groep hoort maar als dit niet het geval is, excuses..)

Edit: net na t schrijven hiervan had ik er weer een. na de dump te hebben geanalyseerd kwam er ntkrnlmp.exe uit als schuldige. (NT-kernel & -systeem)
deze is van Microsoft zelf maar ik vond 16 bestanden met die naam...

Laatst bewerkt:
je moet de driver dus instaleren en niet deze in de map system32 plaatsen want dat haal dus niet uit.

vergeten te melden...
er is geen instalatie programma in dat pakketje.

als je extract en in de map plaatst vraagt hij of je de bestanden met dezelfde naam wilt vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan