Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeZoJu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Ik heb al tijden een probleem met een blauw scherm, meestal kreeg ik het pas naar een paar maanden, en na opnieuw installeren van XP ging het weer een tijdje goed.
gisteren ( 15-03-2008) opnieuw alles geinstalleerd . En hij had het al vrij snel weer nadat ik het een en ander, zoals office had geinstalleerd.
het opvallende is dat het blauwe scherm alleen verschijnd als ik iets wil opslaan of kopieren naar de D-Schijf. Doe ik dit op de C-Schijf dan gebeurt er niets.

Hier mijn gegevens:
AMD Athlon XP 1800+, MMX, 3Dnow, 1,5 GHz
ASUSTeK, A7N8X-X
512 MB RAM
Windows XP

Verder ben ik een leek op computergebied en hoop dat iemand mij kan helpen,

Bert!

Het blauwe scherm geeft de volgende mededeling:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Een voor de werking van het systeem onmisbaar proces of thread is onverwacht afgesloten of
afgebroken.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopien uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels):

***stop: 0x000000F4 (0x00000003, 0x81D424E0, 0x81D42654, 0x805FA160)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump

Zittne je kabels noed vast. Is je D-schijf een losse schijf of een partitie van de schijf waar de c-schijf ook op staat? Dan zou je even een test-programmatje kunnen zoeken op de fabrikant van de schijf en dit draaien.

Hoi,

ik heb al mijn kabels juist vandaag opnieuw aangesloten, de kast van mijn computer gestofzuigd, en verder heb ik windows op mijn C-Schijf geinstalleerd,

Grtn Bert!

Hoi maar weer,

had alle kabels aangeduwd enzo, maar daarna deed ie het nog steeds. Toen mn D-schijf opnieuw geformateerd en toen ging het goed. Tot ik met Limewire muziek wou downloaden, toen liep ie meteen vast en kreeg ik weer het bekende blauwe scherm???
kan het met mn geheugen te maken hebben?

Groetjes Bert!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan