blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Tja, juist iedereen probeert het opstart-proces te versnellen door de 4 cores (dus niet: CPU's !) tijdens de opstart te aktiveren.....

Mij is volmaakt onduidelijk wat dit te maken zou kunnen hebben met 'n blauw scherm !

Greetz,

Harry.

Ja, het is eigenlijk gewoon een omweg als je het zo doet. Als je namelijk een core of meerdere uitschakeld wordt je CPU minder warm. Daardoor krijg je geen bleu screen meer en dan is het probleem dus opgelost. Al blijft de koeler schoonmaken het beste. Het is tenslotte niet nodig je hele laptop uit elkaar te halen. Je haald gewoon een klepje los en dan kun je zo bij je koeler komen.

Greetzz,
Timo

re

Hoi !

Leg even uit hoe je processors uit kunt vinken !

Ik ben nooit te oud om te leren tenslotte.......

Greetz,

Harry.

wel je start je pc op je opent taakbeheer (ctrl -shift - escape) ga naar een proses die veel verbruikt qua prossesor vb een game:

rechtermuisknop affiniteit instellen en dan word er het aantal prosesors weer gegeven je dient ze enkel uit te vinken

Hoi !

Tja, oke, maar daar staat normaliter toch altijd 4 aangevinkt bij 'n quad-core ?

Het is toch onzinnig om je PC minder te laten presteren ?

Enne......dus met minder core's minder kans op een BSOD ?

Greetz,

Harry.

Dit kreeg ik laats ook, alleen bij windows vista.
Toen heb ik mijn computer opengemaakt en alles schoongemaakt (was hard nodig).
Nadat ik dat gedaan had, heb ik geen last meer van een blauw scherm gehad.
Misschien moet je dat ook eens proberen.

heeft daar niks mee te maken.
stof vertraagt je pc alleen maar...
voor de rest eigenlijk niets.

Fout ! De pc word warmer en warmer, waardoor het na een tijd gewoon uitvalt, of BSOD's geeft zodra de hitte te veel word.

ik had dit een tijdje geleden ook dit kwam omdat ik meer procesor aan had staan dan dat windows kan gebruiken je dient er gewoon twee uit te vinken.

sedert dien heb ik dit probleem nooit meer gehad

Net zoals harry, wil ik ook wel eens weten hoe je dat moet doen.

Hoi !

Leg even uit hoe je processors uit kunt vinken !

Ik ben nooit te oud om te leren tenslotte.......

Greetz,

Harry.

re

Hoi !

Tja, oke, maar daar staat normaliter toch altijd 4 aangevinkt bij 'n quad-core ?

Het is toch onzinnig om je PC minder te laten presteren ?

Enne......dus met minder core's minder kans op een BSOD ?

Greetz,

Harry.

wel bij mij staan er 7 procesors.tijdens bepaalde aplicaties kreeg ik een bluescreen ik schakelde eentje vanuit en de applicatie draaide dan vloeien en geen bluescreens meer je kan met een progje de affiniteit van het proces op slaan

en je pc presteert niet minder enkel wat trager .
soms is dit wel beter er is niets vervelender dat je aan het werk bent aan een bepaalde app en dan crasht .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan