Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

erisnobody

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hoi,

Mijn laptop is een dell inspiron 1445 met orgineel vista geinstalleerd.

Nu ik windows 7 geinstalleerd heb werkt en draait alles goed maar als ik de laptop opnieuw opstart krijg ik een blauw scherm met de melding stop 0x0000007b 0x80d86b58
is dit op te lossen?

Dankjewel voor het meedenken groetjes Willie

Hoi,

Bedankt voor je antwoord, maar na lang zoeken op internet lijkt het iets met de AHCI drivers te maken en wat ik las zitten deze bij de vista cd van dell erin gestreamd maar ik heb nu een windows 7 en nu lukt de installatie gewoon en ik kan alles op de laptop doen maar als ik deze opnieuw opstart dan krijg ik een bsod 0x0000007b 0x80d86b58

groetjes Willie

na de aanschaf van mijn nieuwe laptop had ik ook blue screens. ik weet niet meer wat daar de oorzaak was. na een tijdje Toshiba opgebeld en (na een tijd in de wachtrij gestaan) zeiden zij dat ik de Bios opnieuw moest installeren.
voor mij werkte dit niet,. maar misschien bij jou wel

suc6

Hoi,

Dankjewel voor het antwoord , maar ik heb de matrix drivers gedownload en geinstalleerd na de windows installatie maar nog steeds blauw scherm na opstarten.
Kan ik deze drivers niet voor de installatie installeren en hoe doe ik dit of zou de harde schijf niet goed kunnen zijn?

Groetjes Willie

Hoi ,
Nog even een opmerking ik heb een letter van het model verkeerd ingetypt misschien dat er dan meer duidelijkheid is?

Heb ingetypt dell 1445 maar mijn model is de dell inspiron 1545

Groetjes Willie

Hoi,

Dankjewel weer en even een update,ik heb een harde schijf uit een andere dell 1545 geprobeerd met windows 7 die perfect draait en deze had wel een andere chipset een intel pentium maar alleen om te kijken of windows opstart en mijn chipset is een intel centrino maar op precies hetzelfde moment krijg ik weer een bsod.
Precies op het moment dat het windows logo verschijnt zie ik even de kleuren van het logo en dan meteen dus een bsod. Zou dit iets in het bios zijn?Het bios heb ik geupdated maar misschien zou ik het bios van die andere dell moeten proberen

Groetjes Willie

Nog een update: Als ik vista probeer te installeren krijg ik foutcode : 0x300001

Als ik kijk bij installeren dan staat er : computer
Verwisselbare schijf C
Cd station
Boot (X)

Zie ik het goed dat de driveletter om te installeren niet klopt dit moet C zijn (is verwisselbare schijf) en de Boot (X) hier word windows op geïnstalleerd dus hier zit de fout?

Kan ik dit oplossen?

Groetjes Willie

Hoi lange pier,

Nou met Vista intall is het gelukt toen ik de Vista sata ahci driver voor installatie geinstalleerd had,en toen de dell vista cd erin en draait als een zonnetje.
Daarna Win 7 install sata ahci driver win7 ahci voor installatie geinstalleerd en in apparaatbeheer staat deze netjes bij geen uitroeptekens of wat dan ook maar na reboot weer bsod met dezelfde melding.

Het enige wat ik kan concluderen is het verschil tussen de windows versies, Vista zat orgineel bij de laptop en win 7 is een gekochte cd zonder drivers,zou hier het probleem zitten ?

Bedankt voor de hulp

Hoi,

Nou ik heb de laptop verkocht met win vista,iedereen bedankt voor de hulp.

Groetjes Willie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan