Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kittencandy

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Hallo allemaal,

sinds ik mijn pc met de bijgeleverde recovery dvds opnieuw heb ingesteld naar de fabrieksinstellingen krijg ik ineens soms een blauw scherm. Ook als ik op de aan knop druk op mijn pc blijft ie stil staan op het scherm waarop je op bvb del kan drukken om naar de bios te gaan, als ik vervolgens mijn pc dan met de reset knop opnieuw opstart, doet 'ie het wel, soms vrij traag. Ik heb totaal geen verstand van computers verder, alleen wel ergens gelezen dat ik de minidump mee moet posten, dus bij deze.

Groet, kittencandy.

Bekijk bijlage minidump.rar

Ik zie Tune Up Utilities geïnstalleerd. Zet alle instellingen die dat programma heeft uitgevoerd weer helemaal terug en deïnstalleer het programma.
Kijk of de meldingen wegblijven.

PS: Ik kan me niet voorstellen dat Tune Up Utilities onderdeel is van het standaard fabrieksimage van je pc. Welke programmatuur heb je verder zelf nog geïnstalleerd, ondertussen?

Tijs.

Heb je toevallig nog andere programma's rond die tijd geinstalleerd?

Probeer anders de suggesties hier.

In aansluiting op Kvothe en mijn PS opmerking:
Ik zie dat ook Eset Smart Security is geïnstalleerd. Was dat onderdeel van de standaard fabrieksimage? Indien niet, deïnstalleer ook die en kijk of de problemen terugkomen.

PS: Ook je grafische driver kan het probleem zijn. Update die, liefst (om te beginnen) vanuit de website van de fabrikant van je pc (dus niet rechtstreeks bij ATI/AMD).

Tijs.

Ik zal vanmiddag ff de suggesties uitvoeren, moet zo de deur uit dus nu geen tijd. Ik vraag me wel af of het blauwe scherm schadelijk is voor je pc. Zowel de TuneUp als de Eset zijn de betaalde versies (legaal) dus die gooi ik liever niet van mn pc af. Beetje zonde geld. En zaten niet bij de standaard instellingen idd. Heb onlangs nieuwe boxjes gekocht maar die hadden geen updates nodig (kon ook geen drivers voor vinden online), de videokaart is niet standaard, heb er later eentje in laten zetten, geupdate via ati site. Verder geen nieuwe dingen, afgezien van programma's als steam en spelletjes (Lineage 2 & Guild Wars) maar dat zal toch geen invloed hebben?

Je moet niet vergeten dat we zowiezo een beetje om de tuin zijn geleid a.h.v. je startposting: Je had al het nodige gedaan/geïnstalleerd op de pc voordat de problemen ontstonden.
Of iets wel of geen invloed heeft kunnen wij van hieruit niet bepalen omdat je niet aangeeft waarna na installatie van wat de problemen precies zijn ontstaan (of je had alles in 1x geïnstalleerd en de problemen begonnen daarna pas, dus niet 1 programma als schuldige aan te duiden).

In ieder geval weet ik uit eigen ervaring met vragen van anderen dat Tune Up Utilities regelmatig de schuldige is bij problemen. Van Eset weet ik dat niet, maar ik sluit het zeker ook niet uit (per slot geeft de link van Kvothe vooral Anti-virus en Grafische driver 'de schuld').
Voor beiden geldt dat je ze eerst moet gaan deïnstalleren om te zien óf ze invloed hebben op je probleem. Bedenk dat je blijkbaar die software legaal hebt, en dus opnieuw installeren na afloop geen enkel probleem zou moeten zijn. Desnoods zorg je er eerst voor de installatie-software die hoort bij jouw licentiecodes alvast gedownload te hebben vóórdat je de software deïnstalleert.

Tijs.

Nou ja, de problemen zaten eerst in een conflict met Norton Online Backup (wat standaard bij de pc zat) en ESET wat ik later geinstalleerd had. Dus Norton dr af gekeild en toen geen last meer gehad. Nu heb ik gisteren Guild Wars 2 gekocht en geinstalleerd en nu doet 'ie het ineens weer wel. Overigens doet 'ie het niet als ik de pc gebruik, maar alleen als ik 'm niet gebruik. Hij staat op automatische slaapstand, maar soms ipv dat ie in de slaapstand is gegaan heb ik ineens zo'n blauw scherm. Zal dan ook wel uitmaken...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan