Blauw scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter sam70
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sam70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Hallo meschien kunnen jullie mij helpen
als ik iets doe krijg ik soms blauw scherm met heel veel letters enzo en cijfers en dan start hij hem weer opnieuw op dit doet hij 1 - 2 keer per week hoe kan ik dit probleem makkelijk oplossen?

Blauw scherm met witte letters (BSOD Blue Screen of Death) geeft een kritieke fout aan dit kan een hardware defect of driver probleem zijn.
het opsporen van het probleem zal het beste te vinden zijn in de code die de pc weer geeft in het blauwe scherm
Achter de STOP: staat een lange code schrijf die hier op en we kunnen zien wat er wellicht aan de hand is

of maak een foto van het totale scherm

Laatst bewerkt:
Maar hoe kan ik dat dan zo snel lezen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een screenshot van de fouten met die bleuscreenviewer meschien heb je hier iets aan en weet je hoe ik het moet oplossen bandicam 2015-06-02 17-46-08-695.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze stop fout kan 2 dingen zijn brak werkgeheugen of een niet goed geïnstalleerde driver
hirensbootcd deze tool zul je even moeten branden op een cd/dvd of via yumi op een USB stick zetten
en dan de pc daarvan opstarten om memtest te draaien

als het werkgeheugen goed door de test komt zul je de drivers opnieuw moeten installeren (verse installatie van windows kan al veel wonderen doen)

hoe dan ook een simpele oplossing is er niet
is dit allemaal te moeilijk dan adviseer ik een bezoek bij een pc boer

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan