blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Ik heb een HP pc met een probleem; het start telkens op in de blauw scherm met fout code.
Nu heb ik alles al geprobeerd en het enige dat nog lukt, is om op te starten in veilige modus zonder netwerkmogelijkeden.
Vreemd dat het niet lukt met wél netwerkmogelijkheden, dat zou me op dit moment al een stukje kunnen helpen.
Misschien dat ik ook nog in de veilige modus met opdrachtpormpt zou kunnen opstarten, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar zou niet weten wat ik in die omgeving zou kunnen.

Iemand een idee om de pc te redden?

Ik heb overigens gelezen over hp pc's met blauw scherm waar een bepaald toetsenbord bestand qua benaming moest worden aangepast, maar dit bestand is bij mij niet aanwezig.

Ik heb een HP pc met een probleem; het start telkens op in de blauw scherm met fout code.
Lijkt het je dan niet handig om die foutcode ook te vermelden?

Je vergeet de foutcode :-)

Dag, Het is de Veilige modus natuurlijk die jou helpt en niet het opstarten zonder netwerk. Wat voor de hand ligt, dat is terug gaan naar een systeemherstelpunt met Systeemherstel. Vanaf Windows 10 moet je daar dan wel schijfruimte voor gereserveerd hebben.

Kijk bij Apparaatbeheer, zoek Apparaatbeheer, bij de uitgeklapte onderdelen naar afwijkende kleine pictogrammen die er op duiden dat een driver niet werkt.

Kijk bij de tabbladen Opstarten en Services na het geven van de opdracht "msconfig" en schakel eens uit van op te starten met dat wat u niet vertrouwd of verdenkt. Onlangs iets geïnstalleerd, dan bij Programma's en onderdelen. Kijk ook in de programmagroep Opstarten.

Zoek "Logboeken" en kijk bij de laatste gebeurtenissen. De vermeldingen zijn niet altijd tekortkomingen.

Geef de reparatieopdrachten; 1) sfc /scannow 2) dism /online /cleanup-image /restorehealth en doe een schijfcontrole. Repareer geen sporen en sectoren, het gaat hier om het herkennen van fouten en het repareren van het bestandssysteem.

Start op vanaf de Windows DVD en voordat de installatieopties komen met de vraag waar u Windows wilt installeren zou Windows opstartproblemen kunnen vaststellen met de bestaande Windows installaties en automatisch repareren.

Doe een geheugencontrole. Bijvoorbeeld met Memtest maar Windows heeft tegenwoordig ook een geheugencontrole programma.

Als dat allemaal niet tot resultaat leidt dan ligt het voor de hand dat u probeert de schijf te scannen op malware en virussen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan