Blauw stopscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Mijn computer (P3 800 Mhz, met Win2000) geeft bij het opstarten een blauw stop-scherm (zie bijlage). Ik heb ook al even gezocht in het archief van Helpmij, maar de oplossing niet gevonden. Er zitten drie geheugenstrips van 64 MB in, die heb ik stuk voor stuk eruit gehaald en opnieuw getest, omdat ik dacht dat er misschien eentje stuk was. Ik heb ook getest met een geheugenstrip uit een andere (goed draaiende) PC, maar het blauwe scherm blijft. Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen?

Bijlagen

• Blauw.JPG
    Blauw.JPG
    48,8 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
volgens dit een opstart virus.
Dus ga je computer eens scannen op een virus.

@puppie: scannen op virussen gaat dus niet, want ik kom niet verder dan dat blauwe scherm. Ook opstarten in de veilige modus lukt niet.

@vanzwam: dank voor de link. Hoe kan ik deze update het beste erop krijgen? Want ik kom dus niet voorbij het blauwe stop-scherm...

Ja, kan je nog opstarten in veilige modus? zo ja, dan kan je die update dowloaden, maar dan kan je ook op virussen scannen.

Helaas lukt opstarten in veilige modus niet meer.... Kan ik er nog op een andere manier in komen denk je?

de harde schijf eruit halen en in een andere pc stoppen. op die pc de schijf scannen en eventueel een chkdsk /f doen

de harde schijf eruit halen en in een andere pc stoppen. op die pc de schijf scannen en eventueel een chkdsk /f doen

In een andere PC plaatsen lukte niet, in een houder voor een externe harddisk wel. Heb chkdsk /f uitgevoerd en daarna de harde schijf weer terug in de originele PC gezet. Blauw scherm blijft nu weg tijdens het opstarten, maar daar is een ander probleem voor in de plaats gekomen: hij start op, en net voordat Windows helemaal is opgestart, begint hij weer opnieuw met opstarten. Na een aantal keer komt er een scherm tussendoor waardoor chkdsk wordt uitgevoerd op de schijf (zonder resultaat) en eenmaal kreeg ik bijgaande foutmelding te zien. Iemand nog suggesties wat ik nog kan proberen?

Bijlagen

• Foutjebedankt.JPG
    Foutjebedankt.JPG
    21,6 KB · Weergaven: 53
kun je nu wel in de veilige modes komen.
dus computer uit
computer aan zetten en dan op F8 regelmatig drukken.

dit lijkt heel veel op een virus. ik zou de harde schijf nog een keer in de externe behuizing stoppen en even een virusscan er over heen laten draaien

Hoi, ik kan nu wel in de veilige modus opstarten, maar als ik dat doe, blijft er een knipperende cursor linksboven in een verder zwart scherm in beeld.... Daar kom ik dus ook niet verder mee...

je komt dus niet in een scherm waar je kunt kiezen ??

Ja, in dat scherm kan ik nog wel komen. Ik kies dan voor "veilige modus" en vervolgens krijg ik dat zwarte scherm met bovenin een knipperende cursor. Ik ga morgen proberen de harddisk te scannen in de houder voor de externe harddisk...

en als je daar nu kiest voor laatst bekende werkende configuratie??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan