blauw streepjes bij opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabriel1949

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Acer Aspire Desktop M 5641 met extra HD daarom wil ik hem nog graag even houden en door zijn snelheid.
Probleem is:
plots bij het opstarten een blauw streepjes - grote button - en bij pech loopt hij vast en zie je rode kleuren door het scherm.

Heb ik diverse betaalde programma een schoonmaak laten uitvoeren dan bij een beetje geluk ( tot weer opstarten) een goed scherm.

Melding die ik zag was o.a. PCI System beheer NVIDIA nForce problem out of driver (heb o.a. een betaalde driver programma gekocht om te herstellen maar ....!!)

Zou het aan het scherm kunnen liggen!

Of is er wat met geheugen !

Maar een kapotte grafische kaart is natuurlijk ook mogelijk

Welke stappen moet ik ondernemen als beginner op leeftijd om te zien wat het is - alvorens hem naar een reparateur te brengen (gezien de kosten....)

Graag een advies a.u.b.

Wat ik u wil voorstellen, is om te starten in Veilige modus, (dit is zeg maar een onderzoek modus van Windows), opstarten in Veilige modus gaat op de volgende manier. Wanneer de computer opstart druk dan een aantal malen op F8 net voordat het scherm van Windows verschijnt. Nu verschijnt er als het goed is, een keuze menu. Kies dan hier voor Veilige modus.

In deze modus krijgt u tevens het voorstel om gebruik te maken van het terugzetten van een herstelpunt. (Hiermee brengt u de computer terug in een eerdere staat, waarbij dit probleem mogelijk niet aan de orde was). Wat ik u zou willen vragen is te bedenken hoe lang dit probleem ongeveer speelt, en dan een hersteldatum te kiezen van voor die tijd.

Mogelijk draagt dit bij aan het verhelpen van uw computerprobleem.

Met vriendelijk groeten,
Pete1800

Laatst bewerkt:
Aanvulling op probleem streepje en grote tekst etc.

Ik heb herstel punt gebruikt, maar dan gaat hij automatisch upgraden van software vanaf dat moment tot heden
daarna is het weer een fout scherm en foute button etc.

Nadat niks hielp heb ik deze onderstaande software gebruikt:

Ik heb de volgende software gebruikt om te herstellen:
RegClean Pro betaalde versie
Include Special Disk Cleaning Tools

Driver Whiz betaalde versie

Besturingstysteem is : Window 7 ( is indertijd geinstalleerd door een deskundige

Nee nog niet opgelost

De manier van her opstarten etc. etc. help niet daar hij dan de upgrades gaat uitvoeren en er dan weer fouten zijn

Dus er is nog geen oplossing

vr. gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan