Blauw/witte puntjes in plasma TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim Viper

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Ik heb een probleem met mijn Plasma TV,
Als ik een dvd ga kijken (gewoon met een DVD speler of xbox 360) dan heb ik het eerste uurtje gewoon mooi en goed beeld en na dat uurtje (ongeveer een uur) krijg ik in ene allemaal blauwe puntjes in me beeld of witte, Ze blijven niet constant branden ze flikkeren de hele tijd.

Waar kan dit aan liggen?

Gr Tim

Waarschijnlijke heb j el ast van een paar vaste pixels.

Vaste pixel
Een vaste pixel (stuck pixel) zit vast in één kleur, omdat de subpixel van deze kleur blijft oplichten. Deze pixels kunnen de kleuren blauw, groen en rood hebben. Om deze pixels op te sporen kan men gebruikmaken van deze drie kleuren. Natuurlijk is een vaste blauwe pixel niet zichtbaar bij gebruik van een blauwe kleur, maar wel bij de twee andere kleuren. Meestal vallen deze pixels ook op bij een wit en een zwart vlak. Er duiken soms verhalen op van mensen die beweren dat dit soort pixels hersteld kan worden, door gebruik te maken van zogenaamde "stuck pixel fixers". Deze programma's projecteren zeer snel verschillende kleuren en proberen hiermee de vaste pixels te herstellen. Of deze programma's ook effectief werken, is nog niet bewezen

Bron

weet iemand een goed programmatje voor dit probleem,? ik had er laatst ééntje gevonden maar ken hem nergens meer terug vinden:eek:

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan