blauwe kleur van de taakbalk veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
897
Hoi,

Mijn vraag gaat over de blauw/goene kleur in de taakbalk, je kan de hele kleurencombinatie wel veranderen naar groen of zilver maar ik zou 'enkel' de startbalk en de startknop een andere kleur willen geven, vb. rood.
Is dit mogelijk?

Alvast bedankt,
 
klik met recht op het buroblad kies eigenchappen en dan kan je andere kleuren kiezen in het tabblad kleur !!!
 
Bart, hij wil bijvoorbeeld alleen de Startknop rood maken, niet alle vensters.

Ik weet dat dit mogelijk is. In het register staan namelijk alle kleurcoderingen genoemd van alle balken, kaders en knoppen. Zo kun je bijvoorbeeld ook je scroll balken blauw maken als je wilt. In het register staat bij iedere "soort balk" een RGB (rood, groen, blauw) code, zoals je ook wel eens ziet bij de kleuren combinaties in Excel of Photoshop of zo. De combinatie 0 0 0 betekent zwart en 255 255 255 is wit. De rest van de regenboog zit er tussenin.

Het is alleen de truc om die sleutel te vinden die je startknop of taakbalk betreft. En helaas kan ik je daar niet aan helpen. Al zal ik wel ff op internet zoeken voor je.
 
in die richting

In de richting zoals Verhoog het aangeeft denk ik dat dit moet lukken, bedankt voor me al op weg te helpen, ga het zeker eens proberen uit te pluizen. Als iemand die registervermeldingen weet staan mag hij/zij ze natuurlijk altijd aangeven. :)

Groetjes,
 
Weet iemand soms de plaats waar ik dit moet zoeken in het register??

Groetjes,
 
Je kunt ook je hele XP zelf stylen!!

Ga naar www.tgtsoft.com en download daar StyleXP.
Download een paar thema's en je hebt een hele gave uitstraling van je werkbalken e.d. Kun je alles aanpassen als je dat wilt. Ziet een heel stuk beter uit dan dat saaie uiterlijk van de normale XP
 
sorry ik weet dat ik laat kom maar ik wil iemand hier Qouteren en er antwoord op geven
verhoog
Bart, hij wil bijvoorbeeld alleen de Startknop rood maken, niet alle vensters.

Ik weet dat dit mogelijk is. In het register staan namelijk alle kleurcoderingen genoemd van alle balken, kaders en knoppen. Zo kun je bijvoorbeeld ook je scroll balken blauw maken als je wilt. In het register staat bij iedere "soort balk" een RGB (rood, groen, blauw) code, zoals je ook wel eens ziet bij de kleuren combinaties in Excel of Photoshop of zo. De combinatie 0 0 0 betekent zwart en 255 255 255 is wit. De rest van de regenboog zit er tussenin.

Het is alleen de truc om die sleutel te vinden die je startknop of taakbalk betreft. En helaas kan ik je daar niet aan helpen. Al zal ik wel ff op internet zoeken voor je.

het registerpad is "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Colors"
=P ff wijzigen dus
Groeten Corné Oppelaar (14 jr.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan