Blauwe scherm BSOD door ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

phpnuker

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2012
Ik heb een krachtige computer aangeschaft 1 maand geleden ongeveer.. af en toe krijg ik zo'n blauwe scherm (bluescreen of death). Ik heb bluescreenview gedownload en geïnstalleerd om de aangemaakte bestanden te kunnen lezen..

Het probleempje wordt steeds veroorzaakt door ntoskrnl.exe kan ik terug lezen in de viewer. Ik heb voor de zekerheid de Windows geheugen test en sfc /scannow uitgevoerd maar geen fouten kunnen vinden gaf het aan
Specificaties :

proccesor : 3600 mhz 64 bit

Geheugen : 16 Gig ddr 3

Nvidea graphische kaart : gtx 660 Ti

grote hardschijf

Ik stel het op prijs als je wat tips voor me hebt om het probleem te verhelpen.. want pc naar de winkel brengen wil ik liever mijden

vr groet,

nuke

Bijlagen

• bsod.jpg
    bsod.jpg
    63,2 KB · Weergaven: 39
Zit er ook een SSD schijf in je machine?

gast0225 Nee mijn pc heeft het niet.. een durdere versie had het wel maar ik koos met opzet voor SATA II 2 Tera

#dorado okay instellingen veranderd zoals jij adviseerde.. nu nog de tool uitproberen

Zit nog garantie op toch? Als dat probleem zich al vanaf het begin voordeed moet je echt terug gaan naar degene van wie je de computer kocht.

Wil je weten wat de fout is moet je het volgende doen.
klik op Start\Configuratiescherm\(kleine pictogrammen)\Systeem >
v6itlj.jpg
> knop Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen
> stel in zoals je hieronder ziet:
24mb8tv.jpg

Wanneer je nu een BSOD krijgt zal je foutcodes en teksten zien, maak daar eens een foto van of noteer wat je ziet.

Laatst bewerkt:
Ja ziet in de afbeelding Volledig pad staan.
Daar zie je waar het dumpbestand zich bevindt.
open dat bestand en kopieer de tekst hierheen.

@erik777
Jou optie is ook mogelijk echter heb je het feit niet gelezen dat de Tsser al met bluescreenview aan de slag is geweest.
Die doet precies hetzelfde;)

2 Trojans gevonden

bsod.jpg

na volledige scan te hebben uitgevoerd heeft mijn MS security essential 2 Trojans gevonden en gewist.. even kijken of dat de oorzaak was. voor wat info uit de viewer zie bijlage

@erik777
Jou optie is ook mogelijk echter heb je het feit niet gelezen dat de Tsser al met bluescreenview aan de slag is geweest.
Die doet precies hetzelfde;)

Ah oke, dan was het overbodig :)
Weet je de namen nog van de trojans?
Als deze je kernel aan wilde vallen kan het zijn dat de trojans een deurtje wilde openen om een rootkitje te installeren.
Hebben ze die kans gehad of niet?
Wanneer de melding vaker komt dat dezelfde trojans verwijdert zijn, dan kan het zijn dat er SYS bestanden zijn die trojans binnen halen.
Houdt windows firewall alleen verkeer van buiten tegen, en niet verkeer wat van binnen naar buiten wil?
gebruik je windows firewall?
Je kwam trojans tegen die pas ontdekt werden toen je zelf een scan deed.
Dat kan betekenen dat je deurtje al een tijdje open stond...

Ik weet niet of je de kans hebt dat systeem offline te houden en internet tijdelijk via een ander systeem te gebruiken, dan kan je beter eventueel downloaden en verbinding hebben anders dan met het besmette systeem, als dat mogelijk is.
MS security essential staat niet zo hoog in de rating, voor thuisgebruikers in ieder geval te zwak.

Laatst bewerkt:
2 dagen ongeveer en nog geen blauwe scherm gehad...even af kloppen wahaha

Ik wil liever mijn pc niet terug brengen want dan ben ik het minstens 4 dagen kwijt.. waren de trojans de oorzaak denk je??

Wanneer het om malware gaat zal er gescant moeten worden.
Wanneer verwijderde trojans + je problemen terug blijven komen, lees deze (KLIK) eens door.
Hier staat een extreme situatie beschreven die niet onderschat mag worden.
Mag natuurlijk wel, maar dan is de kans dat je je zelf bedriegt er mee. :)
Je kan er onder andere lezen dat een trojan niet meer is dan een open deur voor een hacker.

Aangezien de bsod melding te maken heeft met geheugen fouten, en je computer net nieuw is, maar wel trojans vindt, kan je vertellen na het lezen van de link die ik gaf hoe je beveiligd bent en hoe je alles up to date houdt?

Aangezien Harry niet van een besmet systeem uit ging, maar van een windows update die in conflict kwam met een driver.

windows essentials beveiliging is erg zwak, en deze zaken kunnen duiden op een rootkit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Computer_virus
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trojaans_paard_(computers)

Je leest er:
Met een Trojaans paard wordt de pc opengezet voor andere gebruikers. Dit geeft hen de mogelijkheid om:
Wachtwoorden en gebruiksnamen op het systeem te achterhalen.
De harde schijf te gebruiken om bestanden te delen, wijzigen of verwijderen.
De pc gebruiken in een DDOS-aanval (Distributed Denial Of Service).
De processor gebruiken voor intensieve rekentaken.
De muisaanwijzer te laten verdwijnen, het scherm te spiegelen of om te keren.
De computer te laten crashen.
Spammails te versturen vanaf de pc. Men noemt zo'n pc dan een spambot of zombie.
Woorden in bijvoorbeeld zoekbalken neerzetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan