blauwe scherm met fout!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Hallo

Ik heb weer iets raars aan de gaande ,,sinds gisteren krijg ik een melding van een fout ,(,blauw scherm ),?Als dit de eerste keer is dient u de computer uit te schakelen enz enz ..en ik hoor een raar getik ..en na dat getik, uit mijn pc veranderd het scherm in blauw met witte letters ..!?moet ik hem opnieuw opstarten ,,ik gebruik dus xp pro ..en heb laatste tijd niks vreemds gedaan !!!.

Alvast erg bedankt

Mikey

Meestal wordt er in het blauwescherm een filenaam getoond die de fout veroorzaakt heeft. Als je dit nog weet of kunt achterhalen (windows logboek wellicht), dan kunnen we kijken wat het is.

die code die helemaal onderaan staat met al die nullen en zo ?

dit is die nummer :0X000009c (0X0000004,0XB05461F0,0XB2000000,0X0070=(F)

Misschien dat dit hem is !

Mikey:confused:

Dat getik kan wel es van de harde schijf komen. Die slaat schijnbaar uit na het getik en dat veroorzaakt een blauw scherm. Als dat zo is, dan ligt je hd op sterven.

Dus zoveel mogelijk data backuppen en een nieuwe harde schijf aanschaffen.

,,Het is geen constante getik ..ik heb het 2 a 3 keer gehoord, niet achter elkaar,nou werkt het weer prima !?

en het is een doffe getik ,,1 keer ! 10sec nog een keer en toen kreeg ik die melding!

Mikey

Ja, dat is het gedrag van een hd die aan het einde van zijn latijn is. Die tikt ook onregelmatig.

Wat zijn je temperaturen? (ff uitlezen met Everest)

waar kan jeje temp uitlezen bij everest !

Ik zie wel veel maar dat niet !

mikey:o

Ik heb het al gevonden !

mb 37
cpu 41
gpu 48
mxtor 30
maxtor 41

Het valt toch wel mee zou je zeggen!

Bedankt maar wat kan ik hiermee doen?

Opieuw installeren van xp ?!

En bedankt

Mike

Dat getik kan wel es van de harde schijf komen. Die slaat schijnbaar uit na het getik en dat veroorzaakt een blauw scherm. Als dat zo is, dan ligt je hd op sterven.

Dus zoveel mogelijk data backuppen en een nieuwe harde schijf aanschaffen.

Idd, en dan zal een install van het OS weinig uitmaken, het is immers aan hardwarefout.

This is a hardware issue: an unrecoverable hardware error has occurred. The parameters have different meanings depending on what type of CPU you have but, while diagnostic, rarely lead to a clear solution. Most commonly it results from overheating, from failed hardware (RAM, CPU, hardware bus, power supply, etc.), or from pushing hardware beyond its capabilities (e.g., overclocking a CPU).

Je zou dus nog een andere voeding kunnen proberen, en een memtest, maar als die goed zijn blijft de harde schijf over.

,ik gebruik al deze pc al een mooie tijd ..heb laatst mem tst gedaan maar was gewoon ok !

voeding is 350w ..

Hij draaide lekker maar opeens ?pc's zolang ze draaien is het mooi maar kan ook zootje ellende opleveren en tijdroof!!

Bedankt Lange pier en de rest van de jongens !;)

Ach, zo duur is een fatsoenlijke hd niet eens meer hoor. Je zult alleen ff het zaakje opnieuw moeten installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan