Blauwe scherm(StopFout : 0x0000008e)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vragen02

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Hallo iedereen , ik heb al paar dagen probleem met mijn pc.
Ik krijg een blauwe scherm na paar min te voor schijn met het stopfout-> 0x0000008e.
Ik heb mijn pc naar pc zaak gebracht en die meneer zij dat het aan me moederbord lag.
Maar dat kan niet :) zolang ik het weet.
Nu ik had ook problemen met mijn beeldkaart dus heb k een nieuwe beeldkaart gehaald en nu is mijn pc goed ik heb EVEREST gedownload en RAM werkt ook goed behalve het is me opgevallen dat mijn pc heel warm is en ik heb een PRNTSCREEN ervan gemaakt kan het ook zijn dat het van het VOEDING is ?

ALVAST BEDANKT !!

Owjaah , hier het afbeelding hoeveel graden mijn pc is ::)
2w5ugih.jpg

61 graden voor een gpu [chip op je videokaart] is niet zorgwekkend.... bij een stevige game kunnen zij boven de 80 komen... maximum temperatuur zo'n 125 graden.....

40 graden voor een harde schijf is keurig...

Maar hoe warm wordt je cpu? Dat staat even niet op het lijstje.....

Als je nu een hele dikke videokaart erin gestopt hebt, kan het zijn dat je voeding op z'n tenen loopt.....
Hoor "zwaar" is de voeding [in watt's, niet in kilo's ... :)]

En welke videokaart heb je nu?

Laatst bewerkt:
61 graden voor een gpu [chip op je videokaart] is niet zorgwekkend.... bij een stevige game kunnen zij boven de 80 komen... maximum temperatuur zo'n 125 graden.....

40 graden voor een harde schijf is keurig...

Maar hoe warm wordt je cpu? Dat staat even niet op het lijstje.....

Als je nu een hele dikke videokaart erin gestopt hebt, kan het zijn dat je voeding op z'n tenen loopt.....
Hoor "zwaar" is de voeding [in watt's, niet in kilo's ... :)]

En welke videokaart heb je nu?

alvast bedankt voor je hulp ,, mijn videokaart is GeForce 6200 (AGP8x) , en voeding 400W
:)) en hoe kom k te weten hoe warm mijn CPU is ?

Als Everest de cpu temperatuur niet weergeeft, kun je het nog even proberen met PCWizard... hier [gratis] te downloaden: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

400 watt lijkt me voor een 6200 wel voldoende.... tenzij de kast vol met harde schijven hangt.....

Wat is "67" ??? De cpu temperatuur? Dat is aan de hoge kant, ja! Zeker als je op dit moment niet veel doet met het systeem [bij een zeer zware rekenklus als bijv een paar filmpjes decoderen, kan de temperatuur wel oplopen]...

Kijk inderdaad of er geen stof in het koelblok van de cpu zit en of de ventilator "lekker" draait........

Wat is "67" ??? De cpu temperatuur? Dat is aan de hoge kant, ja! Zeker als je op dit moment niet veel doet met het systeem [bij een zeer zware rekenklus als bijv een paar filmpjes decoderen, kan de temperatuur wel oplopen]...

Kijk inderdaad of er geen stof in het koelblok van de cpu zit en of de ventilator "lekker" draait........

¨sorry vergete te zeggen 67°C is GPU ,, en en ik heb pc wizard gedownload en k snap er niet veel van :) KOELBLOK VAN DE CPU ,, sorry snap nie zo veel van pc's , wat is dat ? koelblok van cpu ,

ik heb hetzelfde probleem als ik CoD 2 of 4 speel blijft mijn PC hangen en dan start hij opnieuw op ik heb nu opnieuw opstarten uitgezet en dan krijg je dat blauwe sgerm die stop code of hoe dat heet.. hoe kan ik kijken of mijn computer niet te heet wordt..

hier staat mijn probleem precies:

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=38832

ik heb hetzelfde probleem als ik CoD 2 of 4 speel blijft mijn PC hangen en dan start hij opnieuw op ik heb nu opnieuw opstarten uitgezet en dan krijg je dat blauwe sgerm die stop code of hoe dat heet.. hoe kan ik kijken of mijn computer niet te heet wordt..

hier staat mijn probleem precies:

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=38832

download everest daar zie je hoeveel graden je pc enz is :)

Als je PCWizard start.... klik je op het icoon bij de rode pijl... dan even een aantal seconden wachten... dan kun je de temperatuur [normaal gesproken] aflezen bij de blauwe pijl.....

attachment.php

Bijlagen

• pcwizard.jpg
    pcwizard.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 99
Tja .... geen cpu temperatuur... maar er is wel iets anders waar ik ERG van schrik!

Volgens dit scherm is je 5 Volt [die mag een paar procent afwijken] nog maar 2,45 !
En je 12 volt is te hoog [13,57]
En de voedingsspanning die 3,3 Volt moet zijn is 2,56
[en de andere spanningen deugen ook niet echt.....]

Kijk of Everest dit ook aan geeft... zo ja, dan is je voeding TOCH aan gort! Of er zit iets fout op het moederboard waardoor de 5 Volt compleet instort... maar dat zou je dan bijna moeten "ruiken".... meest waarschijnlijk is VOEDING DEFECT.... helaas...

Laatst bewerkt:
Tja .... geen cpu temperatuur... maar er is wel iets anders waar ik ERG van schrik!

Volgens dit scherm is je 5 Volt [die mag een paar procent afwijken] nog maar 2,45 !
En je 12 volt is te hoog [13,57]
En de voedingsspanning die 3,3 Volt moet zijn is 2,56
[en de andere spanningen deugen ook niet echt.....]

Kijk of Everest dit ook aan geeft... zo ja, dan is je voeding TOCH aan gort! Of er zit iets fout op het moederboard waardoor de 5 Volt compleet instort... maar dat zou je dan bijna moeten "ruiken".... meest waarschijnlijk is VOEDING DEFECT.... helaas...

eigenlijk ben ik blij dat het maar voeding is :) , het kon nog altijd erger zijn !!
HEEL ERG BEDANKT VOOR JE HULP , zo te zien is mijn probleem opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan