Blauwe schermen bij Windows Millennium

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerPrutser

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2003
Goedemorgen beste mensen.
Omdat ik grote problemen had met XP heb ik mijn computer geformatteerd en Win millennium geinstalleerd.
Maar vaak, maak niet uit wat ik doe krijg ik een blauw scherm te zien met de foutmelding:

EMCU10K1(01) 0000B830 Fout: oe:0028:C15ECo50

En soms ook andere foutcodes.

Kan dit liggen omdat ik mijn harddisc verkeerd het ge-fdisk-t???
Ik heb een gewone dos-partitie gemaakt niets anders.

Ik hoop heel graag dat iemand mij kan helpen want ik word hier niet vroojlijk van!!!

Ps ik heb een Pentium 3 677 , 256 Ramgeheugen

Alvast bedankt voor jullie help!!!

Tja, dat is Microsoft he. Maar goed. Om te beginnen is windows millenium de slechte windows versie die er gemaakt is. Dat is algemeen bekend. Ik zou dus aan raden om die niet te instaleren. Je kan dan opteren voor een windows 2000 die zeer stabiel is, maar tergend langzaam. Windows XP is dan wel sneller, maar de home edition is niet echt zo goed. De professional is wel vrij stabiel. ALs je windows millenium wilt instaleren moet je zien dat je harde schijf als FAT32 geformateerd is. Bij 2000 en xp best als ntfs. Als je XP instaleert zal hij zelf wel formateren, en vraagt hij in welk formaat je dat wilt. Die blauwe schermen, eigenlijk weet niemand welke fout voor wat staat, dus als ze blijven optreden, kan je beter opnieuw beginnen. Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb

AllStarsUnited wat is dat nou voor een antwoord, er zijn zat mensen die zonder problemen Windows ME draaien dus het zou in dit geval ook moeten lukken.

ComputerPrutser, heb je Windows ME al een update gegeven via Windows Update site?
Wanneer krijg je de foutmeldingen, of krijg je ze op willekeurige momenten?

die blauweschermen zijn altijd vervelend op te lossen,
Win Me troubleshot pagina.

Verder zou ik zeggen kijk ook of je geen gedeelde irq's hebt en dat je de juiste drivers voor je hardware hebt.

Persoonlijk gebruik ik ME ook en van de laatste schone installatie ( 7 maanden geleden ) heb ik tot nu toe nog geen blauw gezien dus het kan wel :)

@AllStarsUnited als je niets beter weet zeg dan noppes ........ ( fat en ntfs .... arrghhh )( no coment ).

7 maanden geen blauw scherm met windows ME??

Daar kan ik alleen nog maar van dromen

Heb je de computer wel al aangehad in die 7 maanden :D

Nou, ik heb mijn harde schijf als volgt ge- f- disk-t

Part 1
Stuk A
Type Prim Dos
Sys Fat 32
Grbr 100%

Misschien dat ik het verkeerd aangemaakt hebt.
Verder krijg ik dat blauwe scherm op de meest onmogelijke momenten te zien.
Ik het laatst een 258 MB ramlat erbij geplaatst.
Misschien dat het stoort of zo? Mag tog niet kunnen heb anders nog geen problemen gehad met Millennium,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Alvast bedankt :)

Geplaatst door Disturbed
7 maanden geen blauw scherm met windows ME??

Daar kan ik alleen nog maar van dromen

Heb je de computer wel al aangehad in die 7 maanden :D

Nog gekker, sinds het uitkomen van ME, geïnstalleerd en nog nooit problemen gehad

@Prutser... Weet je zeker dat het geheugen goed is?? Dit is in 75% van de gevallen de oorzaak van blauwe schermen.

@ Disturbed, lol ja zeker word zware op gegamed ...... dus .........

Meestal gaat het fout door "vervuiling" van het systeem, of door conflicten met harware/software.

Maarja als je niet wilt zoeken wat de problemen kunnen zijn kan je altijd nog zeggen dat het OS brak is .......

anyway wat je er van denkt is ieder zijn zaak alleen dat word hier dus NIET gevraagt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan