Blauwe schermen en Sneeuw Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dance-delight

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Mijn laptop doet steeds vreemder de laatste tijd. Ik heb mijn laptop nu ongeveer een half jaar, en over het algemeen erg tevreden. Het gaat om een: Fujitsu Siemens Amilo Xi2428

Ik krijg eigenlijk al sinds het begin af en toe na het invoeren van mijn wachtwoord een soort sneeuwscherm (je kent het wel van de televisie alleen dan in kleur) Zie foto1

Daarbij krijg ik af en toe een blauw scherm. Zie foto 2

En net 10 min geleden kreeg ik een ander blauw scherm maar die was te snel weg voor een foto.

Ik ben hiermee al naar de Dynabyte terug geweest maar die zeiden dat het waarschijnlijk een driver fout is. Dat het mis is gegaan bij het installeren. Wat ik vreemd vind want hij is maar 1 keer geïnstalleerd, en dat is toen ik hem net kreeg.

Nou ben ik best bereid mijn laptop opnieuw te installeren, maar ik heb er uiteraard allerlei software op staan die natuurlijk niet helemaal legaal zijn. Maar die ik wel bijna dagelijks nodig heb. Het zal een hele klus worden om die er weer terug op te installeren, en daar heb ik eigenlijk geen zin in. Is er een mogelijkheid dat ik die software toch makkelijk terug kan halen?

foto1457.jpg

By mylights, shot with N70-1 at 2009-05-08

foto1447.jpg

By mylights, shot with N70-1 at 2009-05-08

Laatst bewerkt:
Hoi !

Hoe @Dynabyte bij een software-fout komt, terwijl het BSOD duidelijk een hardware-fout aan geeft, en dat zonder verder onderzoek, is mij een raadsel, maar goed.

Je kunt de HDD uit de laptop halen, via een verloopstuk aan een desktop bevestigen en je bestanden veilig stellen.

Of: Opstarten van een Linux-CD (bijv. Ubuntu) en kijken of je bestanden dan te benaderen zijn.

Greetz,

Harry.

Het grappige is, mijn laptop heeft verder geen problemen. Mijn laptop is gewoon te gebruiken (ik type nu ook vanaf mijn laptop). Hij heeft af en toe gewoon het probleem dat hij uitvalt blauw scherm, en weer opnieuw opstart. Heel vreemd.

Hoi !

Zo vreemd is dat niet !

Zoiets maak je ook mij bijv. bij een corrupte geheugenmodule, maar ook bij corrupte software, nl. als die aangesproken wordt.

Als je garantie hebt zou ik dat toch maar claimen, je weet nooit hoe een en ander zich ontwikkeld !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan