Blauwe schermen in diverse soorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Laptop: Packard Bell EasyNote R4400, ongeveer 6 maanden oud.
Celeron processor; Windows XP Home.

Het systeem wil niet meer opstarten: zowel in gewone mode als in safe mode begint het opstarten normaal maar na het XP-logo wordt het scherm zwart met een knippernde cursor links boven. Laatste configuratie werkt ook niet.

Geprobeerd op te starten met een bootable CD (Windows set-up; XPLiveCD; Ultimate WinCD) en dan verschijnen na enige tijd aan het einde van de installatie random blauwe schermen. Ik heb de volgende schermen gezien:
Page_fault_in_nonpaged_area STOP: 0x00000050 USBPORT.SYS (1)
Driver_IRQL_not_less_or_equal STOP: 0x000000D1 DMIO.SYS (2)
STOP: 0x0000008E (3)
Driver_IRQL_not_less_or_equal STOP: 0x000000D1 NDIS.SYS (4)

Ik weet niet hoe verder te gaan. Het enige wat me wel lukt is safe mode met cursor en dan kan ik ook de directories van de harde schijf uitlezen.

Graag advies.

Dan aanbieden voor Garantie.

Dat zijn dan nogal wat fouten,zo te zien is er meer mis dan alleen de harde schijf.

(van een klant?)

Laatst bewerkt:
Kijk eerst hier eens http://support.microsoft.com/kb/314063/nl

Anders deze optie
Misschien dat er een bestand beschadigd / verdwenen is, voer daarom het volgende uit:

1. stop de windows XP CD in je PC
2. start je PC opnieuw op
3. Als het welkom scherm verschijnt druk je op "R" (Recovery Console)
4. Je komt nu in een soort Ms Dos scherm
5. type in het scherm: chkdsk /r en druk enter, de scan wordt nu uitgevoerd en fouten gerepareerd
6. type nu als de scan klaar is in het scherm exit en druk enter
7. Je PC wordt opnieuw opgestart (kan wat langer duren dan normaal) en werkt hopelijk weer naar behoren

Misschien dat er een bestand beschadigd / verdwenen is, voer daarom het volgende uit:

1. stop de windows XP CD in je PC
2. start je PC opnieuw op
3. Als het welkom scherm verschijnt druk je op "R" (Recovery Console)
4. Je komt nu in een soort Ms Dos scherm
5. type in het scherm: chkdsk /r en druk enter, de scan wordt nu uitgevoerd en fouten gerepareerd
6. type nu als de scan klaar is in het scherm exit en druk enter
7. Je PC wordt opnieuw opgestart (kan wat langer duren dan normaal) en werkt hopelijk weer naar behoren

Zo ver kom ik niet: tijdens het laden van bestanden crashed het systeem al ....

Dan aanbieden voor Garantie.

Dat zijn dan nogal wat fouten,zo te zien is er meer mis dan alleen de harde schijf.

(van een klant?)

Gelukkig wel (van een klant) en er zit volgens mij nog garantie op, maar ik heb een beetje de neiging om pas op het laatst aan hardware problemen te denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan