Blauwe schermen tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
268
Een weekje geleden kocht ik een budget bordje een Asrock K7S8X. Op dit bord een geheugen geprikt, een 2600 en een fx5200. Xp cd erin, en laten booten. Installatie verloopt vlot, maar iedere keer op hetzelfde punt een blauw scherm. Dit is op 34 minuten (xp-tijd) juist voordat je de serial moet ingeven. (dit zie ik al niet meer). Hij is juist bezig met installatie van de onderdelen.
Ik dacht wellicht slecht geheugen, maar nadat ik de cpu (vervangen door 1300 duron), geheugen, videokaart vervangen had, nog steeds geen vooruitgang.
Alles aangesloten op een Asus A7V8X-X bord en geen probs tijdens installatie.
Vandaag om een ander Asrock bordje geweest, alles aangesloten en terug hetzelfde probleem. Het bord is nogthans fsb333 en agp8x.
Wat zou dit toch kunnen zijn?

Thx
 
Wat staat er dan op dat blauwe scherm?
 
Hoe zwaar is je voeding?
Ik heb begrepen dat die FX5200 zo'n 89 watt(piek) kan gebruiken.
 
Heb al geprobeerd met een pci videokaartje van 8 mb en is idem.

hier het blauwe scherm :
blauwscherm.JPG
 
geprobeerd, maar krijg er nog niets uit. Er staat dat het probleem zich voordoet met harddisks die alleen op de ide kabel zitten, maar hier zit de cdrom op dezelde kabel als de hd.
Ik heb ook geprobeerd met de hd als slave en omgekeerd. In de bios de S3 op enable gezet. Maar alles zonder resultaat.
Volgens mij moet het wel iets in die aard van conflict tussen windows en moederbord zijn, maar wat...
 
Staat de master/slave jumper van de cd-rom goed?
Probeer het anders eens met alle twee op "Cable select(CS)".
 
Wow, een nieuwe doorbraak in de Asrock-story!

Na gisteren wat uren te zitten proberen met vanalles en nog wat. (duurt altijd 10 minuten voordat hij blauw scherm gaf) Vandaag ook nog wat zitten proberen, en net een 2e ide kabel aangesloten op het bord, en krijg geen blauwe schermen meer!

Dus dit werkt niet :
Op IDE 0 : HD (master) en CDROM (slave), ook beide op CS werkt niet.

Wat wel werkt :
Op IDE 0 : HD (master)
Op IDE 1 : CDROM (master)

rare borden die Asrock-en :rolleyes:

Toch bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan