Blauwe schermen tijdens Parren bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik was bezig met het parren van een bestand van ruim 5 GB om te kunnen posten op usenet.
Halverwege, dus na een uurtje of 2 kreeg ik een blauw scherm. Na 2 pogingen deed ik een herinstallatie. De rarbestanden die gepart moesten worden stonden al op een andere partitie.
Na de herinstallatie is het probleem niet verholpen. Ook nu weer krijg ik, na 30% gepart te hebben opeens een blauw scherm. Wat er precies staat en welke foutmelding heb ik nog even niet opgeslagen. Maar ik heb vermoedens dat de processor zoveel rekenwerk heeft te maken dat ie het niet aankan en dus uitslaat. T is alleen bij het Parren, gewoon gebruik en ook het rarren (kost toch ook kracht) kan ie gewoon aan.

Zouden jullie weten wat het zou kunnen zijn? Zit ik goed met het idee dat de koeling in gebreke blijft? Misschien ook door het extreem warme weer?
Misschien iets met het broodje 518MB????

:thumb:

Het zou handig zijn de exacte melding van het blauwescherm te vermelden. Hoe warm wordt de processor als je aan het parren bent? Is de kast en onderdelen wel redelijk vrij van stof?

Ja, dat realiseer ik me....bij de volgende x als ie komt dan schrijf ik het op en zal de windows foutmelding noteren. Stofvrij, mja, moet geen probleem zijn, is in oktober een jaar oud, dus helemaal onder stof zal ie zeker niet zitten.

Bij het rarren zit de CPU rond de 90/98, bij het parren dus ook.

De cpu zal zich niet over de kop werken. Op een gegeven moment is de capaciteit op en gaat het gewoon niet sneller.
Mocht het echt te gek worden waardoor de cpu te warm wordt, is het waarschijnlijker dat het hele systeem uitschakelt om te voorkomen dat de boel afbrandt. De meeste moederborden hebben een dergelijke beveiliging

Blijven 3 opties over: software, stof of geheugenprobleem. Gezien mijn ervaringen met RAR en PAR gok ik op het tweede of derde. Voer eens een scan uit met Everest ofzo, en controleer of alle geheugenmodules goed werken. Grote kans dat er ergens iets kapot is.
Stof kan natuurlijk ook dergelijke problemen veroorzaken. Heb ik maar 1 advies over: koop een busje perslucht en blaas minimaal eens per jaar de boel eens flink schoon.

Laatst bewerkt:
crazyheels zei:
Ik was bezig met het parren van een bestand van ruim 5 GB om te kunnen posten op usenet.
Halverwege, dus na een uurtje of 2 kreeg ik een blauw scherm. Na 2 pogingen deed ik een herinstallatie. De rarbestanden die gepart moesten worden stonden al op een andere partitie.
Na de herinstallatie is het probleem niet verholpen. Ook nu weer krijg ik, na 30% gepart te hebben opeens een blauw scherm. Wat er precies staat en welke foutmelding heb ik nog even niet opgeslagen. Maar ik heb vermoedens dat de processor zoveel rekenwerk heeft te maken dat ie het niet aankan en dus uitslaat. T is alleen bij het Parren, gewoon gebruik en ook het rarren (kost toch ook kracht) kan ie gewoon aan.

Zouden jullie weten wat het zou kunnen zijn? Zit ik goed met het idee dat de koeling in gebreke blijft? Misschien ook door het extreem warme weer?
Misschien iets met het broodje 518MB????

het kan ook iets anders zijn dan de Cpu of het geheugen heb je al eens aan je harde schijf gedacht?
kijk is met speed fan hoe heet hij word tijdens het parren het kan zijn dat die daar zo heet van word dat hij afslaat (eigen ervaring)
Als je 2 Hd's hebt kan je ze het beste proberen verder uit elkaar te zetten en er een fan tussen te schroeven.

Ik heb 2 schijven, eentje intern (waar die bestanden op staan) met 2 partities en een externe schijf, die ligt wel bovenop de computerkast....en die kast staat in een hoekje naast mijn buro tussen het buro en de muur.....Ik denk dat het toch de hitte is.....met welk proggie kan ik dat het best meten???

Voor ik vanmorgen weg ging heb ik een bestand van 5 gig laten rarren, dat is gelukt. Nu is zien wat er gebeurd als ik nog is laat parren, computer staat al sinds vanmorgen 7 uur aan....

En anders wegbrengen....heb nog garantie, dus ga niet zelf lopen klooien.

crazyheels zei:
Ik heb 2 schijven, eentje intern (waar die bestanden op staan) met 2 partities en een externe schijf, die ligt wel bovenop de computerkast....en die kast staat in een hoekje naast mijn buro tussen het buro en de muur.....Ik denk dat het toch de hitte is.....met welk proggie kan ik dat het best meten???

Voor ik vanmorgen weg ging heb ik een bestand van 5 gig laten rarren, dat is gelukt. Nu is zien wat er gebeurd als ik nog is laat parren, computer staat al sinds vanmorgen 7 uur aan....

En anders wegbrengen....heb nog garantie, dus ga niet zelf lopen klooien.

domme vraag maar staat de fan van de voeding niet helemaal tegen de muur aan? anders blijft al het hitte in de kast en raakt alles te snel warm ja,
probeer ook is om je kast open te maken en leg je vinger op de harde schijf en kijk of hij echt uitermate heet is.

dr zit aan 1 kant van de kast een ruimte van 30 cm en aan de andere kant, buro, iets van 10cm...ik zal em iets meer naar het midden schuiven, aan de achterkant zit er ook ongeveer 30cm tussen, valt toch nog mee, lijkt me

Ik ben nu weer aan het parren....s kijken wat ie doet, ga steeds een stapje verder...slaat ie weer uit dan gaat de kast open.....

Bedankt voor het meedenken!!!!

De ruimte valt inderdaad mee, maar....met dit weer!!! Heb je geen los ventilatortje dat de warme lucht continu weg kan blazen achter je pc? Klinkt stom, maar zo kreeg ik ook de koelkast weer aan de praat. (Klinkt nog stommer, maar soms zijn er zulke oplossingen voor ogenschijnlijk ingewikkelde problemen.)

Hahahahaha, ja, inderdaad, de simpelste oplossingen zijn soms de beste.....ik heb em wat vrijer gezet.....en...ik heb de nieuwste Speedfan geinstalleert......die zegt het volgende qua temperaturen:

temp 1: 45C en in de charts een groene balk
temp 2: 67C met een vlammetje ervoor en in de charts een rode balk!!!!!!!!
HD : 47C en in de charts een grijze balk

Koelertje die het niet goed doet?

Ik woon in het centrum van OBL; Blokker om de hoek, dus ventialtortje is er zo!!!

Jahoor, t was weer zover........blauwscherm die het alleen maar had over hardware te checken.......

Nu het parren gestopt is is het CPU slechts 4,8% hoge komt ie niet.....

Broodje????

Goed, kast opengemaakt....wouw, en ik weet wie en wat de schuldige is....in volgorde van belangrijkheid, Stof, toch dus, hele ventilator onder....mijn hond...Nestor, een dikke bouvier, met een nog niet getrimde vacht (erg stoffig) en dan zijn baas, ik dus, die gewoon te lui is geweest om die hoek nu eens goed onder handen te nemen.

Ok, ik heb de zijkant er even afgelaten, de fan met een kwast schoongemaakt en met de stofzuiger op laagste stand tegelijkertijd latenzuigen, er een giga fan voor gezet, die had ik dus nog op zolder staan....en nu de temperaturen:

1. 33C
2. 51C maar met dat vlammetje en toch ook die rode balk in de charts
HD 37C

Ok, en nu is zien wat ie doet met het parren van dat bestand!

Thanks to zover!

stofzuigen had je meschien beter niet kunnen doen ik doe het ook altijd maar wij hebben een plastic kop.
er kan iets fout gaan met de statische electro (heb ik gehoort)
in iedergeval moet hij het nu beter doendie temps waren voor dit weer best wel goed.
Ps: als hij weer een blauw scherm geeft maak dan de cpu fan even los van het koelblok en maak het koelblok ook goed schoon (als je dat nog niet gedaan hebt)

Groet Num1wr82

Ik heb gelukkig ook een plastic kop eropzitten....alles reageert nu sneller....ik ben aan het proberen om Fanspeed te configureren maar begrijp het niet helemaal, ook niet na het lezen van een beschrijving via ZDnet...maar ik heb het vermoeden dat ik een nieuwere versie heb en die daadwerkelijk anders is dan de oude....

Temp zijn nu:

1. 33
2. 53
HD 36

Das wel netjes denk ik.......

Ok, dat ding loshalen zal ik zeker is doen als het nodig is, nu maar zien of ie een keer wil doorparren, ze wilen dat bestand zo graag op FTN, dus ga aan mijn werk. Thanks!!!!:thumb:

ps.: CPU is wel bijna constant 100%????

crazyheels zei:
Ik heb gelukkig ook een plastic kop eropzitten....alles reageert nu sneller....ik ben aan het proberen om Fanspeed te configureren maar begrijp het niet helemaal, ook niet na het lezen van een beschrijving via ZDnet...maar ik heb het vermoeden dat ik een nieuwere versie heb en die daadwerkelijk anders is dan de oude....

Temp zijn nu:

1. 33
2. 53
HD 36

Das wel netjes denk ik.......

Ok, dat ding loshalen zal ik zeker is doen als het nodig is, nu maar zien of ie een keer wil doorparren, ze wilen dat bestand zo graag op FTN, dus ga aan mijn werk. Thanks!!!!:thumb:

ps.: CPU is wel bijna constant 100%????

goeie temps hoor
wat voor Cpu heb je welk type en snelheid?
heb je ook al het koelblok schoongemaakt?

Ik heb een AMD Sempron 2800..das toch wat je bedoelt? Ja, ik heb alles schoongemaakt en die fan draait lekker mee.....dat parren is nu gelukt, ik ga nu die post posten op FTN

crazyheels zei:
Ik heb een AMD Sempron 2800..das toch wat je bedoelt? Ja, ik heb alles schoongemaakt en die fan draait lekker mee.....dat parren is nu gelukt, ik ga nu die post posten op FTN

ok hartstikke mooi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan