Blauwe schermen verschillende redenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

weirdhans

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
9
Hallo,

sinds een paar dagen krijg ik continue blauwe schermen tijdens een spelletje van League of legends

Ik heb de naam van verschillende blauwe schermen al opgeschreven:
Code:
[LIST=1]
[*]invalid_prodcess_access_attempt
[*]bugcode_usd_priver
[*]BAD_pool_caller
[*]Memory_management
[/LIST]

Maar elke keer als ik een blauwe scherm krijg heb ik opnieuw hetzelfde probleem.

Heeft iemand wat tips voor mij?

alvast bedankt,
Hans Vlasblom
 
Laatst bewerkt:
Je zegt er niet bij op welk OS je draait maar in ieder geval 2 van de 4 meldingen die je op schrijft hebben iets te maken met je geheugen.

Om je eventueel verder te kunnen helpen is meer informatie handig om te weten zoals, wat voor een pc/laptop heb je, hoeveel intern geheugen, videokaart etc etc.
 
dat is een hele goeie

ik heb 6GB aan geheugen 2 kaartjes van 2 gb en 2 van 1gb als ik ga kijken bij computer en dan eigenschappen zie ik staan dat ik 6gb in totaal heb en maar 3.31gb beschikbaar.
mijn processor is een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual core processor 5200+ 2.59GHz
en mijn videokaart is de Geforce gtx 460
 
Duidelijk.
Heb je onlangs geheugen bij geprikt? En gebruik je hetzelfde geheugen, liefst van hetzelfde merk? Dat wil nog wel eens conflicten veroorzaken. En maar 3+ overhouden van 6GB als je opstart? das een beetje teveel.

Enkele tips:
  • Check je BIOS om te zien of er inderdaad 6GB in zit
  • Check de eventvwr op het moment dat je game vastloopt, meestal staat daar een ID nummer bij wat je dan weer kunt googlen, of hier dumpen:rolleyes:
  • Nog geen resultaat, dan maar 1 geheugen module gebruiken en kijken of het stabiel blijft, dan de 2de erin etc etc. Mocht er een module corrupt zijn dan merk je dat van zelf.

Mocht bovenstaand geen resultaat geven google dan eens naar een geheugen test programma.
Suc6! :thumb:
 
En ehhh.... als je een 32-bits Windows versie gebruikt, heb je ook niks aan al dat geheugen. De 32-bits Windows kan maxiaal zo'n 3,2Gb aan.....
 
Commerciële link uit het eerste bericht verwijderd. Hierbij het verzoek deze niet meer te plaatsen. Via de penningmeester kun je informeren wat de mogelijkheden zijn.
penningmeester@helpmij.nl
 
En ehhh.... als je een 32-bits Windows versie gebruikt, heb je ook niks aan al dat geheugen. De 32-bits Windows kan maxiaal zo'n 3,2Gb aan.....

:D Je moest eens weten hoeveel mensen hier nog in tuine en hun computer, op advies van de "handige" neef volproppen met extra RAM waar ze niks aan hebben.
Kom het bijna dagelijks (helaas) tegen. :d
 
ik heb de bovenstaande acties uitgevoerd behalve de
Check de eventvwr op het moment dat je game vastloopt, meestal staat daar een ID nummer bij wat je dan weer kunt googlen, of hier dumpen
ik weet niet precies wat dat is en waar ik dat kan vinden. ik zal morgen even googlen voor verdere informatie.

Als ik één ram kaartje er in doe(maakt niet uit welke) dan functioneerd mijn pc helemaal perfect. maar zodra ik er meer dan een indoe krijg ik last van blauwe schermen.

vandaag heb ik alle spullen in mijn computer even gecontroleerd en extra aangedrukt om te kijken of ze goed in het systeem zitten. hierna kreeg ik voor een paar uur geen blauwe schermen. waar ik voorheen na ongeveer twee potje van league of legends(half uur gemiddeld) een blauw scherm kreeg.

Ik heb ook een mem test gedaan. en daar kwam niks uit.

Als iemand nog andere ideeën heeft dan hoor ik het graag en ga ik weer wat proberen.
 
eventvwr is de logboek viewer. Herin word alles gelogd en is soms handig voor troubleshooting.

Ga naar start/uitvoeren en typ daar eventvwr.msc in...en voila daar is hij dan.
check bij application en system als hij vast loopt.

Heb je elke module 1 voor 1 geprobeerd? Tis een gedoe maar wel de beste methode. Want of het geheugen werkt niet samen (is het bv. wel hetzelfde voltage om maar iets te noemen)...of een geheugenslot is kapot....of je moederbord heeft een storing...
Check ook nog eens op de website van de fabrikant welke geheugen configuraties mogelijk zijn.

Suc6! :thumb:
 
- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2011-02-13T23:04:56.922416500Z

EventRecordID 5924

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

Computer Sir-thinkalot

- Security

[ UserID] S-1-5-18


- EventData

BugcheckCode 142
BugcheckParameter1 0xc0000005
BugcheckParameter2 0x82f6b7ff
BugcheckParameter3 0x828a39fc
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0


dat is een van de errors die ik krijg.

iemand enig idee?
 
Deze event ID geeft verschillende hits. Kijk eens of je wat aan deze link hebt?

En een andere issue wat ik las is over een realtek geluidskaart...
 
nou ik heb niet echt wat aan die link.
heb gecontroleerd op oververhitting en dat is het niet.

wordt er echt helemaal gek van.
Het gebeurd vaker als ik tegelijk skype aanheb en aan het bellen ben
zonder skype gebeurd het 3 keer minder
 
Ja dat is jammer maar op je event ID komen best veel verschillende meldingen.
Er zal ergens (ooit) iets gebeurd zijn wat je huidige probleem veroorzaakt dus als je het niet vind en er een beetje gek van wordt dan zou je kunnen overwegen om je OS eens opnieuw te installeren.
Dan eerst al je drivers up2date brengen, het spel installeren en spelen. Als dat een lange tijd goed gaat bv. Skype erbij zetten en weer spelen enz enz.
Het is een gedoe I know maar des te leuker als je er achter komt wat het is. Deinstalleren van programma's kan natuurlijk ook echter blijft dan de kans aanwezig dat er ergens dlletje of wat dan ook alsnog roet in het eten kan gooien.

Suc6!:thumb:
 
Hey Kawaknaller,

Dit heb ik laatst nog geprobeerd maar tot geen effect. Dit problem kwam voor het eerst toen ik net mijn videokaart had geinstalleerd. Toen moest ik mijn bios updaten van mijn moederboard en toen deed hij het weer. maar sinds een paar dagen(moment dat ik eerste post plaatste) is dit weer terug gekomen.

Ik zal bij nvidea ook wel even vragen wat zij denken dat het is.

heel erg bedankt iig
 
Ok.
En als je de BIOS nu eens reset op je moederbord? Meestal is daar een jumpertje voor.
Daarna de default of optimal settings laden.
En houdt de bios de gegevens wel vast? het kan maar zo zijn dat het batterijtje leeg is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan