Blauwe schermen Windows XP..

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukegozert

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Hallo,

M'n oude harde schijf kreeg in de loop van tijd wat kuren, dus heb ik onlangs een nieuwe HD bijgeplaatst. Op deze nieuwe HD heb ik een schone installatie gedaan en ik draai er dus Windows XP op. Beide zijn Samsung HD103SJ (1000GB)

Maar al vrij snel kreeg ik op m'n nieuwe systeem blauwe schermen (Draaiend vanaf m'n oude HD heb ik 3 jaar nog nooit een blauw scherm gezien).

Als ik WhoCrashed draai is er altijd het volgende te zien als oorzaak van de crash:

On Thu 8/4/2011 13:06:45 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini080411-01.dmp
This was probably caused by the following module: nv4_disp.dll (nv4_disp+0x773E5)
Bugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFFBD0893E5, 0xFFFFFFFFB22E3890, 0x0)
Error: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\WINDOWS\system32\nv4_disp.dll
product: NVIDIA Windows XP Display driver, Version 275.33
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows XP Display driver, Version 275.33
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nv4_disp.dll (NVIDIA Windows XP Display driver, Version 275.33 , NVIDIA Corporation).
Google query: nv4_disp.dll NVIDIA Corporation KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M

Ik heb de meest recente drivers van m'n videokaart geïnstalleerd.
Ook lijkt het erop dat 95% van de crashes plaatsvindt tijdens het afspelen van videos op Youtube..

M'n systeem is:

Asus P5Q moederbord
Intel Core 2 Duo E8400
3GB DDR2-SDRAM
Gigabyte NVIDIA GeForce 9600 GT Silent 512

Iemand hulp? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
probeer eens een oudere driver,nieuw wil niet altijd zeggen dat het beter is :o

Heb je voor installatie de oude driver en de restanten opgeruimd.
Belangrijk.
Als er restanten in je register blijven hangen, heeft hij daar last van.
Er bestaat een progamma die het voor je doet, moet ik even zoeken.

Kan het zogauw niet vinden, ik dacht aan driver sweeper maar dat schijnt zo vol bugs te zitten, dat het niet meer aangeboden wordt.

Ga naar register en verwijder elke verwijzing naar nVidia.

Laatst bewerkt:
Heb je voor installatie de oude driver en de restanten opgeruimd.
Belangrijk.
Als er restanten in je register blijven hangen, heeft hij daar last van.
Er bestaat een progamma die het voor je doet, moet ik even zoeken.

Is dat van belang? Ik kan ook nog steeds vanaf m'n oude HD draaien. Dan zijn 't toch 2 losse systemen die niks met elkaar te maken hebben?

Dat crash rapport verwijst toch echt naar je nVidia kaart. ( de software die erbij hoort dus )

Dat crash rapport verwijst toch echt naar je nVidia kaart. ( de software die erbij hoort dus )

Zeker. Maar op m'n nieuwe HD heb ik een schone installatie gedaan met de nieuwste drivers. Die heeft dan toch geen last van de (oudere) drivers op m'n oude HD/XP-systeem?

@Driesiooo, als je nou even verder leest als je neus lang is had je begrepen dat Driver Sweeper niet langer aangeboden wordt i.v.m. de vele bugs en ellende die erin zitten:o.Driver Sweeper.jpg

Ik zal de boel wel even schoon gaan maken & het met wat oudere drivers proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan