Blauwe strepen en start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnyolsen

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Beste helpmijers.

Ik heb hier een sony laptop vgn-nr21s
intel r core tm 2 duo cpu t5450 @ 1,66 ghz
windows 7

De laptop werkte normaal ik heb verder geen instellingen of iets dergelijks veranderd ook geen rare bestanden gedownload of zo.
en gister was ik prison break aan het kijken op mijn laptop en viel hij in eens uit.
toen ik hem weer aan dee kreeg ik allemaal blauwe strepen in beeld en kwam de laptop niet verder als windows normaal opstarten en probleem oplosing.
natuurlijk eerst normaal opstarten geprobeerd maar al snel liep hij weer vast en had ik een zwart scherm.
weer opnieuw opgestart en probleem oplossinggedaan naar dat ie een kwartier gezocht had kwam ik geen stap verder.
wel heb ik een foutrapport gekregen.

dat zegt.
probleem handtekening01 6.1.7600.16385
probleemhandtekening02 6.1.7600.16385
03 unknown
04 21200907
05 autofailover
06 2
07 norootcause
versie van besturingssysteem 6.1.7600.2.0.0.256.1
landinstelling id 1043

ik heb het volgende gerpobeerd.
accu eruit gehaald en proberen opte starten geen resultaat
laptop 20 min weg gezet zonder stroom weer aan gezet en kreeg weer de keuze probleem oplossing en windows normaal opstarten ik koos voor de laatste en hij werkte weer even maar al snel weer het zelfde gedoe.
weer weg gezet en nu werkt ie weer even.

iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik kan doen.
mijn belangrijke bestanden heb ik inmidels opgeslagen op externe hd dus kan van alles proberen.

en laat even weten wat jullie nodig hebben en graag hoe ik dat kan vinden het wel bekende jip en janneke taal ha ha.

Thankssssssssssss

Het lijkt op een grafische processor probleem.

Heb je een grafische chip EN een aparte videokaart, of ALLEEN een grafische chip op je moederbord ?
Voor de rest geeft je laptop ook geen systeemfout aan wat het dus onlogisch maakt dat er een fout zit in de windows installatie.

Ik hoor het wel.

mhhhh

een grafische chip aparte videokaart kan het nog iets meer jip en janneke achtig ha ha.

oke :P

je hebt tegenwoordig in laptops een grafische chip (zeg maar kleine versie van de videokaart) op je moederbord zitten.

Mijn vraag is of je alleen dit hebt, of wat ik in mijn geval heb een grafische chip op je moederbord EN een aparte losse videokaart.

Ik heb een intel grafische chip en een losse ati 4330 in mijn laptop.

zit er een stickertje met ati op je laptop, of zat deze er op ?
Zo nee dan zit er alleen een chip op je moederbord.
Aangezien de laptop niet meer opstart kun je dit zelf ook niet nakijken.

Aangezien je er zelf toch erg weinig van af weet en alles dus stap - voor - stap uitgelegd moet worden, dan ik dat het slimmer is om de laptop weg te brengen, aangezien dit probleem in jou geval erg lastig op te lossen is.

EDIT:

VGN-NR21S/S features:

* stijlvolle weefselachtige textuur op behuizing
* 15,4 inch breedbeeldscherm met 1280 x 800-resolutie
* Windows Vista Home Premium voor zaken en ontspanning
* Nvidia Geforce 8400M GT-videokaart
* 1,66 GHz Intel Core 2 Duo-processor T5450
* 250 GB harde schijf
* 2 GB werkgeheugen
* 802.11a/b/g/n-WLAN voor draadloos internet
* 4 x USB 2.0 om makkelijk randapparatuur aan te sluiten

Je hebt een Nvidia Geforce 8400M GT

Laatst bewerkt:
zo iets als dit?

Intel(R) ICH8M Ultra ATA Storage Controllers - 2850

Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller

okay

maar weet je wat nou weer het vreemde is ik zit er nu al weer 2 uur achter en hij draait nog steeds.
erg vreemd!

kan het zijn dat de koeler te warm werd of zo?
en daarom uit veiligheid uit gaat?

jep

lijkt nu gewoon weer te werken ook heb ik heb netopnieuw opgestart en gaat allemaal zonder probleem.

erg vreemd

Geen probleem, kom met je volgende problemen gewoon weer terug naar helpmij.nl !!

Gr :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan